آخرین خبر‌ها و شنیده‌های انتخاباتی شورا‌ها در خراسان جنوبی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  تنها ۱ روز دیگر تا برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا باقی مانده است و بازار اخبار انتخاباتی نیز پر رونق تر از قبل شده است.

فعالیت شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در ۲۸ خرداد

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی ظهر دیروز  در هفتمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم تخلفات انتخاباتی استان گفت: اگر در برگزاری انتخابات الکترونیکی خللی ایجاد شود نباید مانعی برای رأی گیری سنتی ایجاد شود.

او با بیان اینکه برای رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در روز انتخابات باید همه اعضای شعب به نوعی ناظر رعایت مسائل بهداشتی باشند و در صورت مشاهده تخلف توصیه‌های لازم را ارائه کنند، افزود: تدابیر برای حراست و حفاظت از اماکن دولتی در زمان انتخابات باید پیش‌بینی شود.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: تبلیغات نامزد‌ها از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خردادماه در فضای مجازی و حقیقی ممنوع است.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: باید به جایی برسیم تا انتخابات را کاملا الکترونیکی برگزار کنیم، زیرا این امر در افزایش شفافیت موثر است.

او با بیان اینکه شعب ویژه‌ای در دادسرا‌ها و دادگاه‌های استان برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در روز انتخابات در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ضابطان و قضات در روز جمعه در محل کاری حضور دارند و دادستان‌ها نیز برای نظارت بیشتر از شعب اخذ رأی بازدید خواهند کرد.

انجام فرایند رأی گیری در بیش از هزار شعبه اخذ رأی در خراسان جنوبی/ آمادگی استان برای برگزاری باشکوه انتخابات

حجت الاسلام حمیدی بر آگاه‌سازی مردم بیرجند برای رأی‌گیری الکترونیک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای آن در شعب اخذ رأی تاکید کرد و افزود: برگزاری انتخابات با مشارکت بالای مردمی در ایران، یک بار دیگر الگوی تمام نمایی از مرم سالاری دینی و پوچ بودن دموکراسی غرب را به دنیا نشان می‌دهد.

آماده سازی ۳۴۸ صندوق برای رأی گیری الکترونیک

ملکی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی  استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح استان هزار و ۲۴ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۲۳۰ شعبه در بیرجند قرار دارد گفت: چالش خاصی در استان برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و در سه شعبه بیرجند به دلیل برگزاری انتخابات الکترونیک، احتمال بروز مشکل ارتباطی وجود داشت که مقرر شده اداره کل ارتباطات استان نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کند.

او افزود: ۱۱۵ شعبه اخذ رأی و ۳۴۸ صندوق الکترونیکی برای انتخابات در بیرجند پیش‌بینی شده است و برای ۹۰ صندوق نیز دستگاه احراز هویت پشتیبان در نظر گرفته شده است.

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی نیز از لغو ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها در روز‌های ۲۷ و ۲۸ خردادماه در استان خبر داد.

او با تأکید بر اینکه این تصمیم برای حفظ سلامت مردم گرفته شده است، افزود: به دلیل اینکه مردم تا قبل از ساعت ۲۲ مجبور نشوند در ساعات شلوغ روز رأی دهند، ممنوعیت تردد در این دو روز لغو شده است.

آموزش بیش از هزار ناظر بهداشتی در خراسان جنوبی

مهدی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به آخرین تصمیمات ابلاغی، مقرر شد یکی از اعضای هر کدام از شعب اخذ رأی، مسئولیت نظارت بهداشتی را برعهده و آموزش‌های لازم را فرا بگیرد.

او افزود: در تمامی شهرستان‌های استان آموزش‌های لازم بهداشتی به بسیجیان داده شده است و به جز شهرستان‌های بیرجند و نهبندان، هزار و ۲۲۸ نفر از ناظران تاکنون آموزش دیده اند.

انجام فرایند رأی گیری در بیش از هزار شعبه اخذ رأی در خراسان جنوبی/ آمادگی استان برای برگزاری باشکوه انتخابات

مهدی زاده اظهار کرد: به طور کتبی اعلام کردیم که برای ناظران بهداشتی ابلاغ صادر شود، ولی تاکنون ابلاغی از سوی متولیان صادر نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: محل استقرار تمامی صندوق‌های اخذ رأی توسط ناظران بهداشتی بازدید شده و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، شیوه نامه‌ای تهیه شده که ناظران طبق آن عمل خواهند کرد.

بی طرفی در انتخابات همواره مورد توجه است

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای اداری شهرستان سربیشه شرکت در انتخابات را وظیفه و تکلیف دانست و گفت: ما چطور می‌خواهیم پاسخگوی شهدایی باشیم که آینده خود را از دست دادند تا ما به راحتی بتوانیم برای آینده کشور و خودمان تصمیم بگیریم؟

او  به آغاز فرایند انتخابات از چند ماه پیش اشاره کرد و افزود: تأکید ما همواره بر اصل بی‌طرفی و رعایت قانون توسط مجریان انتخابات بوده و اگر کسی از این قانون عدول کند و خدشه‌ای به اصل بی‌طرفی وارد کند، از گردونه خارج می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه مقدمات کار به طور کامل برای برگزاری انتخابات فراهم شده است اظهارکرد: با هوشیاری و درایت مردم، در انتخابات ۲۸ خرداد با حضوری پرشور و آگاهانه، به دعوت رهبر معظم انقلاب لبیک می‌گوییم و سیلی محکمی به دهان دشمنان می‌زنیم.

انتخابات و فضای مجازی

در شهر ارسک یکی از نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی شهر، در جلسات خصوصی بیان کرده است که طرفداران من در انتخابات، تک رأی بیندازند تا من بیشترین رأی را داشته باشم.

انجام فرایند رأی گیری در بیش از هزار شعبه اخذ رأی در خراسان جنوبی/ آمادگی استان برای برگزاری باشکوه انتخابات

این سخنان در شهر باعث دلخوری مردم و طرفداران شده که این حرکت را نوعی خودخواهی و بد اخلاقی انتخاباتی تلقی کرده اند.

یکی از نامزد‌های شورای شهر سربیشه هم نوشت: شهر، شورای تخصصی می‌خواهد نه سیاسی؛ اشتباه قبل را دوباره تکرار نکنید.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار