دادستان عمومی و انقلاب لردگان، از آمادگی کامل این نهاد برای تأمین امنیت انتخابات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جریده اصل دادستان عمومی و انقلاب لردگان اظهار داشت: دادگستری و دادسرای شهرستان لردگان با همکاری سایر عوامل اجرایی و نظارتی تدابیر لازم را جهت تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی اتخاذ نموده است.

او افزود: بنا بر تکالیف مندرج در قوانین انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا و مصوبات شورای تامین شهرستان لردگان، در روز برگزاری انتخابات دو نفر قاضی در هر یک از بخش‌های تابعه شهرستان مستقر می‌شوند تا با حضور میدانی در شعب و نظارت مستمر بر روند اخذ رأی، در صورت وقوع هرگونه جرم و تخلفات انتخاباتی نسبت به رسیدگی فوری و قاطعانه اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


جریده اصل اضافه کرد: در بخش مرکزی نیز دو گروه پنج نفره متشکل از نمایندگان اعضاء شورای تأمین شهرستان و قضات دادگستری لردگان حضور دارند که این افراد موظفند در روز انتخابات تا پایان زمان رای گیری از تمامی صندوق‌های بخش مرکزی و شهر لردگان بازدید و در صورت مشاهده هر نوع تخلف و جرمی برخورد قانونی لازم را به عمل آورند.

او ادامه داد: تعدادی از قضات و کارکنان دادگستری لردگان نیز در روز انتخابات در محل دادگستری مستقر هستند تا چنانچه گزارش وقوع جرمی از سوی ضابطان انتظامی و امنیتی و یا دستگاه‌های نظارتی واصل شود نسبت به گزارش مزبور به فوریت اقدام کنند.

جریده اصل با اشاره به رصد و پایش تصویری تعدادی از شعب اخد رأی بیان داشت: به منظور اجرای مصوبات شورای تأمین شهرستان لردگان در تعدادی از شعب دوربین مداربسته نصب شده است تا در صورت وقوع جرائم و تخلفات پایش تصویری آن شعب توسط مقامات ذی ربط انجام پذیرد.

او در پایان با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های مسئول اقدامات لازم را جهت برگزاری انتخاباتی سالم و امن محقق داشته اند ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم قانونمند و فهیم شهرستان لردگان، إن شاالله در روز جمعه شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار