تا انتخابات تنها یک روز مانده و شور و هیجان آن نیز در فضای سیاسی استان قابل مشاهده ست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،تا انتخابات یک روز بیشتر نمانده و شور و هیجان آن نیز در فضای سیاسی استان قابل مشاهده است. نظرسنجی‌های متنوعی هر روز در سطح این استان منتشر می‌شود که باعث شده انتخابات همچنان موضوع اول گفت‌وگو‌های این روز‌های مردم باشد.

انتخابات شورای اسلامی شهر هم در کنار انتخابات ریاست جمهوری بر رونق این فضای انتخاباتی افزوده است. نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر نیز از اخرین لحظات باقیمانده تبلیغات انتخابات استفاده کردند و فضا‌های مورد نظر تبلیغات شهری را غرق در پوستر‌های تبلیغاتی کردند.

فضای مجازی هم روز آخری مانند فضای حقیقی مملو از محتوا‌های انتخاباتی شده است تا انتخابات در تمام ابعاد پرشورتر دنبال شود.

مردم دیار الوند هم مانند سراسر کشور آماده حضور حداکثری در انتخابات هستند تا دوباره حماسه بیافرینند.

به هر حال داوطلبان این دوره در این مدت با استفاده از هر روشی هر چه  در چنته داشتند رو کردند تا آرائ مردم رو به نفع خودشان جلب کنند و حالا دیگر دیگه نوبت رسیده به مردم هگمتانه در روز انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند و امید که بهترین‌ها رو مد نظر قرار داده باشند

ترتیب اعلام آرای انتخابات ۲۸ خرداد مشخص شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفته چینش شعبه‌های اخذ رای به ترتیب بر اساس انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستاهاست و اعلام اسامی نفرات منتخب بعد از پایان انتخابات هم بر همین اساس خواهد بود.

زمان رسمی کاندیدا‌های تبلیغات شورای شهر به پایان رسید

فرماندر اسد آباد در این خصوص گفت: لازم است امروز تمامی بنر‌ها نیز جمع شوند.

سعیدکتابی افزود: بازبودن ستاد انتخاباتی نامزدهای انتخابات  از ساعت اعلام شده تا صبح روز شنبه هم به‌ معنای تخلف است.

او ادامه داد: از ۸۶ هزار و ۲۵۵ نفر جمعیت واجد شرایط شهرستان تعداد ۴۳ هزار ۲۷۸ نفر را آقایان و ۴۲ هزار ۹۴۷ نفر را زنان و از ۱۹۰۰ رأی اولی ۹۷۳ نفر را مردان و ۹۲۷ نفر را زنان تشکیل داده اند.

فرماندر اسد آباد بیان کرد: برای انتخابات شهرستان ۱۱۷ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار اختصاص داده است که ۶۱ شعبه ثابت و ۵۱ شعبه به صورت سیار خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات اسدآباد همیشه بالابوده است اضافه کرد: در دور قبل ریاست جمهوری بیش از ۷۷ درصد از مردم دیارسیدجمال در پای صندوق‌ها حاضر شدند.

او اظهار داشت: به جز دو روستا در این شهرستان انتخابات شورا ها در همه روستا‌ها برگزار خواهد شد همچنین امروز همه‌ی شعب ضدعفونی می‌شوند.

کتابی گفت: همشهریان در روز رأی گیری حتما خودکار به همراه داشته باشند

۱۷ مورد تخلف تبلیغاتی در استان همدان شناسایی و رسیدگی شده است

مصطفی آزاد بخت رئیس ستاد انتخابات استان همدان از شناسایی و برخورد با ۱۷ مورد تخلف تبلیغات انتخاباتی در  استان خبر داد و گفت: ۱۵ مورد از این تعداد تخلف منجر به صدور تذکر و ۲ مورد نیز برای بررسی به دستگاه قضایی ارجاع شده است.


شرکت بیش از ۳۰ هزار رای اولی درانتخابات استان همدان

دبیر ستاد انتخابات استان همدان از شرکت بیش از ۳۰ هزار رای اولی درانتخابات استان همدان خبر داد و افزود: ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان برای شرکت در انتخابات رای اولی هستند.

ابوالقاسم الماسی بیان کرد: این تعداد رای اولی، نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای، نقش خود را درتعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

او گفت: از این تعداد رای اولی ۱۵ هزار و ۷۹۳ پسر و ۱۵ هزار و ۱۰۹ دختر هستند که در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

لغو همه محدودیت‌های تردد کرونایی، وضع دو محدودیت جدید در همدان

رئیس پلیس راهور استان همدان از وضع دو محدودیت تردد همزمان با انتخابات ۱۴۰۰ با هدف تسهیل در امور رای گیری خبر داد و در این خصوص با اشاره به برداشته شدن محدودیت‌های منع تردد کرونایی شبانه گفت: محدودیت تردد از ساعت ۲۱ پنج شنبه تا ۷ صبح جمعه در خیابان شکریه با هدف سهولت تردد اعضای شعب انتخابات و انتقال و دریافت تجهیزات به محل مورد نظر برقرار خواهد شد.

سرهنگ علی فکری افزود: محدودیت دیگر از ساعت ۲۱ روز جمعه تا ۷ صبح شنبه ۲۹ خرداد در بلوار ارم اعمال می‌شود چرا که صندوق‌های رای برای تحویل به مسئولان به تالار قرآن ارسال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: از پنج شنبه شب تا شنبه شب محدودیت‌های تردد شبانه خودرو‌ها در درون شهر‌ها از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد برداشته می‌شود.

۱۲ هزار پلیس کار تامین امنیت انتخابات در استان همدان را برعهده دارند

سردار سلمان امیری فرمانده انتظامی استان همدان هم گفته که ۱۲ هزار نفر از عوامل انتظامی، کار تامین امنیت و حفاظت از آرای مردم در انتخابات ۲۸ خرداد استان را بر عهده دارند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.