رضا حاجی آبادی گفت: در شرایط کنونی کتاب‌هایم با کاغذ بازار آزاد آن هم در شمارگان اندک منتشر می‌شود.

رضا حاجی آبادی، مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تخصیص کاغذ به ناشران گفت: به دلیل اینکه در دو سال اخیر کاغذ دولتی دریافت نکردم، امسال حتی در سامانه توزیع کاغذ ناشران هم ثبت نام نکردم و فهرست آثار منتشرشده ام را در پنل کاربری ام تغییر ندادم. در شرایط کنونی کتاب‌هایم با کاغذ بازار آزاد آن هم در شمارگان اندک منتشر می‌شود. تنها ده درصد کتاب‌هایم با شمارگان بالا و به صورت افست یا همان  تیراژهای بالا چاپ می‌شوند.


بیشتربخوانید


وی افزود: اکثر کتاب‌های منتشر شده در انتشارات هزاره ققنوس با شمارگان پایین یعنی حتی با ۱۰۰ نسخه آن هم به صورت دیجیتال منتشر و در بازار نشر عرضه می‌شود. انتشار کتاب‌هایم با کاغذ آزاد در قیمت پست جلد کتاب‌های انتشارات هزاره ققنوس بی‌تاثیر نبود. از این رو شاهدیم کتاب‌های انتشارات ققنوس با جلد نرم با قیمت کمتر از ۳۰ هزار تومان و با جلد سخت با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در بازار نشر عرضه نمی‌شود. در حالی که در گذشته اینگونه نبود و کتاب‌های منتشر شده در انتشاراتی ام با قیمت کمتر از ۳۰ هزار تومان در بازار نشر عرضه نمی‌شد.

مدیرمسئول انتشارات هزاره ققنوس درباره میزان استقبال مخاطبان از کتاب‌هایی که با کاغذ بازار آزاد منتشر می‌شود، اظهار کرد: قیمت پشت جلد کتاب‌های انتشارات هزاره ققنوس روی میزان استقبال مخاطبان از کتاب تاثیر گذاشت. این موضوع باعث شد میزان استقبال آن‌ها کاهش یابد. در شرایط کنونی علاوه بر دانشجویان که به خرید کتاب نیاز دارند تنها افراد علاقه‌مند به کتاب، آن را تهیه می‌کنند. در شرایط کنونی کتاب از سبد خانواده‌های ایرانی حذف شده است و در اولویت خریدشان قرار ندارد. از سوی دیگر ناشران به دلیل قیمت بالای کاغذ مجبور هستند کتاب هایشان را با قیمت بالا در بازار نشر عرضه کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار