از تعداد رای دهنده‌ها تا تعداد صندوق‌های رای و نامزد‌های انتخاباتی استان مرکزی را در این خبربخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، یک روز دیگر به انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ ، روزی که برای مردم ایران سرنوشت ساز است باقیمانده است.

در این انتخابات سرنوشت پست ریاست جمهوری و کرسی‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور رقم خواهد خورد و علاوه بر این در استان مرکزی انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم برگزار خواهد شد.

استان مرکزی با جمعیتی حدود یک میلیون و ۴۲۹ هزار نفر بیش از یک میلیون حائز شرایط رای دادن دارد که فرصت خواهند داشت تا با حضور پای صندوق‌های رای سرنوشت ۴ سال جامعه را رقم بزنند.

اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: استان مرکزی یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر واجد شرایط رای دارد و از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۰۳ نفر به عنوان رای اولی هستند و برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

روز جمعه علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورا‌های اسلامی شهرو روستا هم در سراسر کشور برگزار خواهد شد و تکلیف صندلی‌های کرسی‌های این پارلمان‌های محلی مشخص خواهد شد.

اکرمی افزود: در استان مرکزی ۷۴۹ نفر داوطلب انتخابات شورا‌های شهر و ۴ هزار و ۷۷۵ نفر داوطلب شورا‌های روستا‌ها هستند که صلاحیتشان تائید شده است.

در استان مرکزی روز ۲۸ خرداد علاوه انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی در حوزه آشتیان، تفرش و فراهان برگزار می‌شود و ۴۱ داوطلب تایید صلاحیت شده برای کسب یک کرسی این حوزه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اما با توجه به شرایط کرونایی امسال تدابیر خاصی از جمله افزایش تعداد صندوق‌های رای و افزایش ساعت رای گیری اندیشیده شده تا شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

اکرمی با اشاره به اتخاذ تمهیدات بهداشتی افزود: تمامی تمهیدات بهداشتی برای انتخابات ایمن پیش بینی شده است و امیدواریم مردم با حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر دشمن را مایوس کنند.

او از افزایش ۱۱ درصدی شعب اخذ رای ریاست جمهوری و افزایش ۶ درصدی شعب اخذ رای شورا‌های شهر و راستا نسبت به دوره قبل خبر داد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: با این افزایش تعداد شعب اخذ رای ریاست جمهوری به هزار و ۱۸۸ شعبه وشعب اخذ رای شورا‌های شهر و راستا هم به هزار و ۵۱۰ شعبه رسیده است.

تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، شورای شهر، و میان دوره‌ای مجلس از ۲۴ ساعت قبل از رای گیری از ساعت ۷ صبح پنجشنبه ۲۷ خرداد ممنوع و رای گیری از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز می‌شود.

اکرمی از اتخاذ تدابیر لازم سیاسی امنیتی و اجتماعی برای روز رای گیری خبر داد و گفت: همه اقلام انتخاباتی از جمله تعرفه‌ها و دستورالعمل‌های تبلیغات از وزارت کشور تحویل گرفته شده و به فرمانداری‌ها و بخش داری‌ها تحویل داده شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.