مهمترین اخبار درباره انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در گیلان را می توانید در این بسته انتخاباتی بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مردم دیار میرزا، فردا با حضور پرشور و حماسی خود  در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می کنند تا اقتدار، وحدت و همدلی مردم ایران را در جهان به نمایش بگذارند.

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و یازدهمین دوره  انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه از صبح فردا ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

۳هزار و ۹۴ صندوق برای اخذ آرای مردم در سراسر استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۳۸۰صندوق سیار و ۲هزارو ۷۱۴صندوق ثابت است.

مردم گیلان تا واپسین لحظات قانونی برای تبلیغات، در تب و تاب برای معرفی نامزدهای انتخاباتی خود هستند ، این روزها عکس ها و بنرهای تبلیغاتی نامزدها در هر گوشه و کناری چشم نوازی می کند مردم از حضور حماسی خود در انتخابات و خواسته هایشان  از نامزدهای انتخاباتی برای حل مشکلات جامعه به ویژه رفع مشکل معیشتی و اقتصادی  می گویند.

درباره زیرساخت‌های شورا‌ها کاری نشده است

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان روز گذشته در دیدار مجمع نمایندگان این استان با بیان اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی یک اصل است، گفت: تا کنون گزارش‌های خوبی در راستای حضور مردم در انتخابات ارائه شده است.

او،  احاطه و اشراف نمایندگان مردم نسبت به قانون اساسی و بعضی از کمیسیون‌های مجلس را مهم عنوان کرد و افزود: شورا‌ها جزء قوانین بوده، اما درباره زیرساخت‌های آن کاری انجام نشده است.

انتخاب فرد اصلح برای بروز و ظهور اهداف و برنامه‌های گسترده نظام و انقلاب بسیار ضروری است

 حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اهمیت انتخابات این دوره و تاثیرات آن در نقش بین المللی جمهوری اسلامی، گفت: شرکت پرشور مردم پای صندوق‌های رای اصالت جمهوریت و اسلامیت نظام و انقلاب را بار دیگر به رخ دیگران خواهد کشید.

او افزود: انتخاب اصلح یعنی کارنامه درست، چرا که کارنامه نادرست علاوه بر ضربه زدن به برنامه‌ها و اهداف کشور به اسلامیت نظام هم لطمه وارد می‌کند.

همکاری ۶۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در گیلان

محمود قاسم نژاد رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در گیلان گفت: ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی و انتظامی انتخابات ۱۴۰۰ را در گیلان برگزار می‌کنند.

فعالیت بیش از ۱۳ هزار نفر از عوامل ناجا در برقراری نظم و امنیت انتخابات ۱۴۰۰

سردار عزیزالله ملکی ، فرمانده انتظامی گیلان گفت: حدود۱۰ هزار نیروی ناجا برای تامین نظم و امنیت همراه سایر عوامل پای صندوق‌های رای هستند و ۳هزار و ۵۰۰نفر نیز در قالب گشت‌های نظارتی و بازرسی در انتخابات فعالیت دارند.

نظارت۱۲ هزار بازرس و ناظر شورای نگهبان بر فرآیند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در گیلان

احمد قنبریان سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس در گیلان از آمادگی ناظران و بازرسان این هیات برای نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ خرداد خبر داد و گفت: ۱۲ هزار بازرس و ناظر شورای نگهبان بر فرآیند برگزاری انتخابات در استان نظارت می‌کنند.

حضور بازرسان و کارکنان مراکز بهداشت در پای صندوق های رای

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  از حضور بازرسان و کارکنان مراکز بهداشت در پای صندوق های رای خبر داد و گفت: تمامی دستورالعمل های بهداشتی برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور رعایت می شود و مردم نیز باید شیوه نامه های بهداشتی را به درستی رعایت کنند.

حضور حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار ایران اسلامی

حجت الاسلام صفری ، رئیس مجمع نمایندگان گیلان امروز در پیامی از مردم ولایتمدار استان خواست با مشارکت حداکثری در انتخابات، زمینه‌ اقتدار و بالندگی ایران اسلامی را فراهم کنند.

او افزود: انتخابات مصداق بارز حضور حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار ایران اسلامیتجلی مشارکت عمومی برای تعیین سرنوشت آینده کشور است و این امر در بستر حضور آگاهانه و پرشور ملت برای تحقق انتخاب اصلح عینیت می‌یابد.

جهاد امروز ملت ایران، حضور در پای صندوق‌های اخذ رای است

آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: شهیدان به ما آموختند جهاد در راه خدا توقف ندارد و امروز جهاد ملت ایران حضور در پای صندوق‌های رای است.

 

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.