دبیر شورای عالی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شیوع کرونا باعث ترک تحصیل بیش از ۳۹ درصد از دانش‌آموزان خراسان رضوی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا صابری تولایی دبیر شورای عالی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال گذشته آمار ترک تحصیل بسیار بالا رفت و دلیل اصلی آن بیماری کرونا بود که بیش از ۳۹ درصد از ترک تحصیل را به همراه داشت.

او افزود: امیدواریم با تزریق واکسن همگانی این آمار کاهش پیدا کند.

دبیر شورای عالی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح ضربتی در خصوص بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان در سال گذشته ادامه داد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر با این طرح به تحصیل باز گشته اند.

تولایی در تشریح این طرح ضربتی بیان کرد: با همکاری بخش‌داری‌ها، شورای اسلامی روستاها، دهیاران، بهیاران، امام های جماعت و مدیران مدارس ، دانش آموزانی که ترک تحصیل کردند را شناسایی کردیم و مشکلات آنها بررسی و تا جای امکان مرتفع شد.

او تصریح کرد: سال گذشته از اواسط سال تحصیلی این طرح اجرا شد و از تابستان امسال ورود جدی‌تری خواهیم داشت، و برآن هستیم آمار ترک تحصیل به حداقل برسد.

دبیر شورای عالی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه اکثر ترک تحصیل‌ها در تغییر مقطع صورت می‌گیرد، تأکید کرد: در این طرح بین مقاطع ارتباط برقرار کردیم و مدیران مدارس ابتدایی و راهنمایی اسامی دانش‌آموزانی را که پایه ۶ و ۹ را به اتمام رسانده‌اند به مدارس مقاطع بالاتر می‌دهند تا در صورت عدم ثبت‌نام، آمار ترک تحصیلی‌ها دقیق و سریع مشخص شود.

انتهای پیام//م.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.