حاجی‌زاده گفت: برای آسفالت ۴۷۰ هزار مترمربع معابر خاکی و بافت فرسوده شهر بم مبلغ ۲۴ میلیارد تومان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی حاجی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت:از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت ۴۷۰ هزار مترمربع معابر خاکی و بافت فرسوده شهر بم مبلغ ۲۴ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی تخصیص یافت.

 حاجی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با قدردانی از پیگیری‌های استاندار کرمان و نماینده مردم شهرستان بم در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستان بم افزود: اگر پیگیری‌ها و حضور این مقامات در مرکز کشور و شرکت بازآفرینی شهری نبود، این مهم محقق نمی‌شد.

او اظهار داشت: شهر بم پس از زلزله دلخراش دی‌ماه سال ۸۲ به یک کارگاه ساختمانی بزرگ تبدیل شد، زیرا زیرساخت‌ها راه‌های درون شهری و آسفالت معابر از بین رفته بود و ۹۰ درصد از معابر و کوچه‌های این شهر به صورت خاکی پدیدار شد.

 حاجی‌زاده تصریح کرد: پس از دستور مقام عالی وزارت و در جریان بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با پیشنهاد این اداره کل برای بازسازی این شهر در زمینه تامین سهمیه قیر برای پروژه‌های بازآفرینی و ناکارآمد شهر بم مورد موافقت قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد: با پیگیری و تشکیل نشست‌های مختلف به همت استاندار کرمان و نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی، این موضوع در شرکت بازآفرینی ایران پیگیری و اعتبار مناسب بیش از ۲۴ میلیارد تومان برای تامین آسفالت معابر شهر بم و سهمیه قیر رایگان درنظر گرفته و ابلاغ شد.

حاجی‌زاده تاکید کرد: پس از پیگیری‌ها، این طرح در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان و معاونت بازآفرینی شهری این اداره‌کل قرار گرفت که با عقد قرارداد و تفاهم نامه با شهرداری بم درحال سیر مراحل قانونی کار برای انجام کار است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار