خبرهایی از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر را در اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، آخرین خبرها از ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر را در این بسته خبری بخوانید.

آخرین تلاش‌ها برای جذب رای

امشب زمان تبلیغات نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا پایان می‌یابد. نامزد‌ها تلاش می‌کنند که از آخرین فرصت برای جذب رای استفاده کنند. به طور حتم امشب ستاد‌های انتخاباتی و خیابان‌ها شلوغ‌تر خواهند بود.

بازار پخش موسیقی ملی و محلی در ستاد‌های انتخاباتی داغ است و ستاد‌ها سعی می‌کنند این گونه جلب توجه کنند.

تبلیغات نامزد‌های شورای شهر و روستا بعد از ساعت ۲۴ ممنوع

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ساعت ۲۴ امشب زمان تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به پایان می‌رسد.

خسرود دهقانی افزود: تبلیغات بعد از این ساعت ممنوع است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه جمعه ۲۸ خرداد دو انتخابات به صورت همزمان برگزار می‌شود صندوق قرمز برای انتخابات شورا‌ها و صندوق آبی برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: مردم برای رای دادن علاوه بر اصل شناسنامه، کارت ملی را همراه داشته باشند تا احراز هویت و رای گیری زودتر صورت گیرد.

وقتی فناوری چهره‌ها را عوض می‌کند!

عکس‌هایی که از نامزد‌های انتخابات شورا‌ها بر در و دیوار شهر‌ها دیده می‌شود به لطف پیشرفت فناوری با اصل متفاوت است و به قول معروف کپی با اصل برابر نیست!

ژست‌های تبلیغاتی هم جالب هستند، همه سعی کرده‌اند چهره‌ای جذاب و مصمم را از خود به نمایش بگذارند. مردم می‌گویند امیدواریم که نامزد‌ها برای پیگیری خواسته‌های مردم نیز همین گونه مصمم باشند.

ائتلاف و گروه‌هایی با نام‌های مختلف

تا کنون چندین ائتلاف و گروه از نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر منتشر شده است که بین ۶ تا ۹ عضو دارند.

در این ائتلاف‌ها نام افراد گمنام در کنار افراد شناخته شده آمده تا امکان رای آوردن گمنام‌ها بیشتر شود.

بوشهری‌ها با روش رای دادن به صورت الکترونیک آشنا شوند

انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر به همراه ۳۲ مرکز استان و کلان شهر کشور، به صورت تمام الکترونیک است.

روش رای گیری به این شیوه در فضای مجازی و شبکه استانی در حال انتشار است و شهروندان بوشهری می‌توانند با این روش آشنا شوند.

به رای‌دهندگان توصیه شده پیش از ورود به شعبه اخذ رای کد نامزد‌های موردنظرشان را یادداشت کنند تا فرایند رای‌گیری به سرعت انجام شود.

در انتهای همین بسته خبری در بخش اخبار مرتبط روش رای دادن الکترونیک به صورت تصویری آمده است.

دوره آموزشی برای منتخبان شورا

مدیر کل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: پس از برگزاری انتخابات دوره‌های آموزشی تخصصی برای منتخبان شورا‌ها برگزار خواهد شد.

حمید بردستانی افزود: ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در ۴۰ شهر استان برگزار می‌شود و ۲۱۰ نفر عضو شورا‌های این شهر خواهند شد.

باز هم حکایت ریختن پوستر‌ها روی زمین

اگر چه امسال میزان تبلیغات کاغذی کمتر از دوره‌های پیشین انتخابات بوده و بیشتر فعالیت‌ها در فضای مجازی صورت گرفته است، برخی کاربران فضای مجازی با انتشار عکس‌هایی از ریختن پوستر نامزد‌ها بر روی زمین از آنان و هوادارانشان خواسته‌اند به قوانین شهری که قرار است عضو شورای آن شوند و برای آبادانی‌اش تلاش کنند، پایبند باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.