آخرین خبر‌ها و شنیده‌های انتخاباتی شورا‌ها در خراسان جنوبی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  تنها ۲ روز دیگر تا برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا باقی مانده است و تلاش نامزد‌ها برای تشریح برنامه‌های خود و اقناع مردم هر روز پرحرارت‌تر می‌شود. تب و تابی که هرچه به ۲۸ خرداد نزدیک می‌شویم، بیشتر و بیشتر می‌شود و در تبلیغات هم رنگ و روی خاصی به خود می‌گیرد.

مشارکت مردم در انتخابات مشتی بر دهان دشمنان/ لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس گفت: تمام منافقین این چند هفته اخیر کار می‌کنند و علنا مردم را به عدم حضور در انتخابات دعوت می‌کنند لذا مشارکت مردم در انتخابات مشتی بر دهان دشمنان خواهد بود.

خسروی‌ نماینده مردم شهرستان های بیرجند،خوسف و درمیان در مجلس گفت: انتخابات ۱۴۰۰ از مأموریت‌های مهم دستگاه‌ها است و انتخابات ۱۴۰۰ بسیار مهم و درصد مشارکت مردم هر چه بیشتر باشد به نفع کشور است.

او با اشاره به انتخاب نامزد اصلح و مشارکت مردم، افزود: نامزد اصلح هر چه با آرای بیشتری انتخاب شود پشتوانه قوی‌تری برای کشور در داخل و خارج از کشور خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان با بیان اینکه اولین محور در مقوله انتخابات اهمیت انتخابات است افزود: باید برای مردم تبیین شود چراکه اگر اهمیت انتخابات از جهات مختلف برای مردم تبیین نشود مخاطب دنبال آن نخواهد رفت.

خسروی با بیان اینکه از دیگر محورهای انتخابات امسال حضور حداقلی و تبلیغات حداکثری در فضای مجازی است، اظهارکرد: در انتخابات پیش رو بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی بسیار تمرکز شده و مبلغان فرهنگی و مذهبی نباید از این فضای تبلیغی و رسانه‌ای غفلت کنند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی و عدم برگزاری اجتماعات باید از فضای مجازی به‌منظور معرفی انتخاب اصلح و تشویق مردم برای حضور در انتخابات نهایت استفاده را داشته باشیم ادامه داد: آحاد ملت در شب‌های باقی‌مانده به‌عنوان یک امر به معروف بزرگ همه را به حضور در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح دعوت کنند.

تلاش ۵ هزار نیروی پلیس خراسان جنوبی برای تامین امنیت انتخابات

سرهنگ شجاعی جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: تمام نیرو‌های این فرماندهی برای برقراری امنیت در آستانه انتخابات، در جای جای خراسان جنوبی در آماده باش کامل هستند و در روز انتخابات هم در کنار مردم خواهند بود.

او با اشاره به اینکه پشتیبانی‌های هوایی و زمینی برای مرز‌ها و دورترین نقاط روستایی پیش بینی شده است افزود: سامانه ۱۱۰ پلیس آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این زمینه است.

جانشین فرمانده انتظامی استان وضع امنیتی خراسان جنوبی را مطلوب دانست و اظهارکرد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را می‌کند تا مردم در فضای امن در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و در نتخابات شرکت کنند.

آمادگی اعضای شعب انتخاباتی در نهبندان/ عوامل اجرایی زیر ذره بین نظارت

بیکی فرماندار نهبندان در جلسه آموزشی ویژه شعب انتخاباتی گفت: تمامی اعضای شعب باید در آمادگی کامل و در دسترس باشند و در روز رأی گیری از ساعت اعلام شده در محل حضور داشته باشند.

او با تأکید بر ضرورت تسلط مجریان و عوامل برگزاری انتخابات به کتاب قانون، بیان کرد: تمام عوامل و مجریان برگزاری انتخابات باید به اصل قانونمنداری پایبند باشند و اعضای شعب نیز امین رأی هستند.

بیکی بیان کرد: افرادی که در شعب اخذ رأی حضور پیدا می‌کنند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و باید آگاهی کامل از شرح وظایف قانونی خود داشته باشند.

فرماندار نهبندان گفت: عوامل اجرایی زیرذره بین نظارت هستند و مسئولان شعب اخذ رای به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان بی سواد اقدام به نوشتن رای نمایند.

او در ادامه گفت:  مسئولین شعب اعم از اعضای شعبه، نمایندگان، فرماندار، ناظرین، عوامل انتظامی و نمایندگان نامزد‌ها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی کنند و در صورت مشاهده با افراد برخورد خواهد شد.

بیکی گفت: افراد بی سواد و روشن دل برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد به شعب اخذ رأی مراجعه کنند.

فرماندار نهبندان گفت: وظیفه همگی ما حضور و تشویق مردم در پای صندوق‌های رأی است و اختلاف داخلی را قرار نیست بیگانگان حل بکنند بلکه باید با رأی درست مشکلات خودمان را از سر راه برداریم.

شنیده های انتخاباتی در فضای مجازی

  • یکی از کاربران فضای مجازی فردوس خطاب به یکی از نامزدهای شورای این شهر گفت: شما بهتر است که به همان کار طلافروشی و دلالیتان برسید با مردم نمی شود با زبان کاسبی سخن گفت.
  • در بستر فضای مجازی بیرجند هم گروهی به انتخاب نامزدهای شورای ائتلاف انتقاد کردند و خواستار تغییر افراد این لیست شدند.
  • دو نفر از نامزدهای طبس روز گذشته به نفع یکی از کنامزدهای شورای اسلامی این شهرستان کناره گیری کردند.

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.