سایت مسابقات لیگ ملت‌های والیبال با انتشار گزارشی به تمجید از ستاره جوان تیم ملی ایران پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت مسابقات لیگ ملت‌های والیبال با انتشار گزارشی تحت عنوان «صابر کاظمی، جوانی در مسیر پیشرفت» عملکرد این بازیکن ۲۲ ساله تیم ملی ایران را در این دوره از رقابت‌ها فراتر از انتظار توصیف کرد.

در این گزارش آمده است. برای یک بازیکن جوان حضور در ترکیب اصلی تیمی مانند ایران با آن همه ستاره و استعداد استثنایی است، اما حتی فوق العاده‌تر از آن، این است که چنین بازیکنی بتواند در هر مسابقه با قدرت ظاهر شود.

ولادیمیر آلکنو، سرمربی روسی ایران توانسته است چنین چیزی را در کاظمی جوان پیدا کند.

صابر کاظمی در این باره گفت: آلکنو واقعاً اعتماد به نفس زیادی به بازیکنان جوان می‌دهد. اعتماد او به ما این فرصت را می‌دهد تا همیشه بهترین عملکرد را داشته باشیم.

کاظمی اولین بازی خود با تیم ملی بزرگسالان ایران را در اولین دوره لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۱۸ انجام داد، زمانی که ایران مقابل برزیل قهرمان المپیک قرار گرفت. تیم آسیایی در پنج ست به تیم آمریکای جنوبی باخت، اما استعداد کاظمی حتی در آن زمان مشخص بود، زیرا او توانست ۱۵ امتیاز برای ایران کسب کند.

بازیکن جوان ایران درباره آن بازی‌ گفت: اولین حضورم در لیگ ملت‌های سال ۲۰۱۸ به من کمک کرد تا با مسابقات آشنا شوم و درباره چگونگی بازی در این سطح، نکاتی به من آموخت. این بازی‌ها به من نشان داد که چگونه باید پیشرفت کنم تا بتوانم شایستگی حضور در ترکیب اصلی را داشته باشم.

ادامه فعالیت کاظمی که ستاره آینده ایران محسوب می‌شد، در سال ۲۰۱۹ به دلیل شکستگی مچ پا متوقف شد، زیرا این مصدومیت چند ماه او را خانه نشین کرد. او با ابهامات و تردید‌هایی مواجه بود، اما این مرد جوان هرگز تسلیم نشد و برای بهبود خود تلاش کرد.

کاظمی در این باره گفت:ذهن من اکنون بیش از گذشته آماده است. داشتن یک ذهنیت خوب در این مسابقه معتبر مهم است. بعد از مسابقات سال ۲۰۱۸، من به شدت آسیب دیدم و این باعث شد تا پنج ماه در خانه بمانم. برای من سخت بود، زیرا در آن زمان احساس می‌کردم همه اعتماد خود را به من از دست داده اند. با این حال، این انگیزه برای من ایجاد شد تا بتوانم سخت‌تر تمرین کنم و بتوانم به تیم ملی برگردم. خواستن، توانستن است. شک نداشتم که می‌توانم برگردم.

شکی نیست که مسابقات لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ فصل شکوفایی کاظمی است، زیرا او امتیازآورترین بازیکن فعلی تیمش است. او مهارت‌های متنوعی متناسب با پست خود چه در حمله و چه در دفاع، نشان داده است. آمادگی ذهنی او نیز مورد آزمایش قرار گرفته است. او در لحظات حساس در بین اسپکر‌های ایرانی بیشترین آمادگی را داشته است.

بازیکن ۲۲ ساله ایران در این باره گفت:من می‌دانستم که لیگ ملت‌ها سطح بسیار بالایی دارد، بنابراین خودم را کاملاً آماده کرده و ذهنم را برای فائق آمدن برابر چالش‌های سخت آموزش داده ام.

رشد و بالندگی کاظمی در سنین پایین در گرگان در استان گلستان زادگاه او صورت گرفت.

او در این باره گفت:من از شهری که به خاطر والیبالش شهرت دارد، آمده ام. همه گرگان را مهد والیبال می‌نامند. اعضای خانواده من این ورزش را دوست دارند و بازی می‌کنند. من همراه پدر و برادرانم که والیبال بازی می‌کنند به زمین والیبال می‌رفتم، اما آن‌ها به من اجازه نمی‌دادند که بازی کنم، چون کوچک بودم؛ بنابراین تنها کاری که در آن زمان می‌توانستم انجام دهم این بود که در گوشه‌ای بنشینم و بازی آن‌ها را تماشا کنم. من می‌دیدم آن‌ها چگونه سرویس و اسپک می‌زنند و سپس سعی کردم یاد بگیرم که کدام تکنیک برای بهتر بودن مفید است. پدرم یک پشتوانه دائمی بود و بار‌ها به من گفت که من می‌توانم یک بازیکن عالی شوم. او به من می‌گفت روزی قهرمان جهان خواهم شد. او واقعاً به من اعتقاد داشت.

کاظمی برای بالا بردن سطح بازی خود از کاپیتان سعید معروف و موسوی راهنمایی‌های خوبی می‌گیرد.

کاظمی درباره این دو ستاره والیبال ایران گفت: معروف و موسوی بازیکنان باتجربه‌ای هستند که همیشه به ما کمک می‌کنند تا روان بازی کنیم. وقتی که در زمین هستیم، آن‌ها کار را برای ما آسانتر می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار