محسنی بندپی گفت:امروز ۸۴ پروژه به ارزش ۸۸ میلیارد تومان که ۶۶ پروژه آن در حوزه آب و خاک و ۱۸ پروژه در موضوع گیاهی در استان به افتتاح رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در برنامه افتتاح پروژه‌های کشاورزی استان تهران اظهار کرد:هفته جهاد کشاورزی را به جهادگران کشور به ویژه جهادگران استان تهران که تمام فعالیت‌های علمی، تخصصی و آموزشی آن‌ها شرایطی را فراهم کرده که در استان به لحاظ کمی و کیفی افزایش قابل توجهی را در محصولات کشاورزی شاهد باشیم، تبریک می‌گویم.
وی ادامه داد:امروز ۸۴ پروژه به ارزش ۸۸ میلیارد تومان که ۶۶ پروژه آن در حوزه آب و خاک و ۱۸ پروژه در موضوع گیاهی در استان به افتتاح رسید که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای ۸۴۷ نفر اشتغال ایجاد کرد. در استان تهران ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم که به لحاظ مساحت ۱.۳ اراضی کشاورزی استان را تشکیل می‌دهد.
استاندار تهران گفت:از این ۱.۳ درصد ما ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنیم که میانگین برداشت ۳۲ تن در هکتار است که در برابر میانگین کشوری که زیر ۱۰ تن است ۳.۲ برابر میانگین برداشت در کشور است. این نشان دهنده این است که آموزش هایمان و نظارت مان باعث افزایش کمی و کیفی در استان شده است.
محسنی بندپی تصریح کرد:از دو کشاورز نمونه هم در جلسه نظرخواهی شد و مشکلاتی که در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی مطرح کردند یکی این بود که برای مازاد محصولات کشاورزی سیستم دولت و وزارت جهاد کشاورزی تدابیری را بیاندیشندو در رابطه با خسارت‌های کشاورزی در زمینه سرمازدگی، خشکسالی و مسایل این چنینی تعهدات بیمه اثربخشی بیشتری داشته باشد و بتواند جبران ضرر و زیان باغداران و دامداران را تامین کند.
وی یادآور شد: قرار شد شرایطی هم فراهم شود تا محصولات کشاورزی به قیمت ارزان از کشاورزان خریداری نشود و گران هم در اختیار مصرف کننده قرار نگیرد و برای این کار حلقه‌های واسطه تا حد امکان حذف شوند. این کار هم با گسترش میادین تره بار مستقیم است که خوشبختانه در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و امیدواریم برای این سه معضل تدابیر کاربردی اتخاذ شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار