در این گزارش قصد داریم به معرفی محبوب‏ترین فروشگاه ‏های تجهیزات شبکه در ایران بپردازیم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در بین همه‏ گیری بیماری کرونا که باعث گردیده اوضاع اقتصادی جهان به طور کلی متحول گردد استفاده از خدمات دیجیتالی و خریدهای اینترنتی با استقبال بیشتری مواجه شده است. در این میان بسیاری از افراد، تجهیزات شبکه مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه‏های تجهیزات شبکه خرید ‏می‏ نمایند. در این مقاله ما قصد داریم تا به معرفی محبوب‏ترین فروشگاه ‏های تجهیزات شبکه در ایران بپردازیم اما در ابتدای مقاله لازم دیدیم تا شما را با انواع تجهیزات شبکه و کاربردهای آنها آشنا نماییم.

معرفی انواع تجهیزات شبکه

سوئیچ شبکه

یک سوئیچ شبکه دستگاهی است که قادر است تا دستگاه ‏های دیگر موجود در شبکه مانند رایانه، چاپگرها و اکسس پوینت‏ها را به یکدیگر متصل نماید و به آنها اجازه خواهند داد تا از طریق ارسال و دریافت بسته‏های داده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. سوئیچ‏ها ‏می‏توانند دستگاه ‏های سخت افزاری باشند که شبکه فیزیکی را مدیریت ‏می‏نمایند و یا به صورت نرم‏افزاری باشند که برای دستگاه ‏های مجازی مبتنی بر نرم‏افزار مورد استفاده قرار می ‏گیرند.

سوئیچ ‏ها یکی از مهمترین تجهیزات شبکه محسوب ‏می‏ شوند. سوئیچ شبکه در لایه 2 مدل OSI کار ‏می‏ کند. در یک شبکه محلی (LAN) با استفاده از اترنت، یک سوئیچ شبکه با مشاهده آدرس فیزیکی یا همان آدرس MAC تعیین ‏می‏ کند که هر فریم پیام ورودی را به کدام دستگاه ارسال نماید.

محبوب‏ترین فروشگاه‏ های تجهیزات شبکه در ایران

سوئیچ شبکه POE

سوئیچ شبکه POE دارای قابلیت Power Over Ethernet است. این به معنای این است که شما ‏می‏ توانید دستگاه ‏های موجود در شبکه را با استفاده از کابل‏های شبکه برق رسانی کنید. بنابراین مشکل نزدیک بودن به پریز برق را نخواهید داشت. از سوئیچهای POE برای اتصال تجهیزاتی مانند دوربین‏ های IP، تلفن‏های VOIP، زنگ‏های خانه‏ های هوشمند و سایر دستگاه ‏های مبتنی بر اینترنت اشیاء به کار گرفته ‏می‏ شوند. این دستگاه‏ها از طریق سوئیچ POE برق‏رسانی خواهند شد و در برخی از مدل‏ ها آنها قابل مدیریت و پیکربندی نیز هستند.

فیبر نوری

فیبر نوری شامل یک یا چندین رشته فیبر نوری است که توسط لایه‏ای محافظ پوشانده شده‏‏اند‏ و برای انتقال سیگنال‏ های نوری مورد استفاده قرار ‏می‏گیرند. هدف از ایجاد فیبرهای نوری ایجاد سرعت و پهنای باند بیشتر برای انتقال اطلاعات ‏است زیرا سیگنال‏ های نوری در مقایسه با سیم‏ های مسی ‏می ‏توانند مقدار زیادی از داده‏ها را در زمان کمتری منتقل نمایند. کابل‏های فیبر نوری عمدتاً برای اتصال تجهیزات شبکه از طریق پچ پنل و دیگر تجهیزات ارتباطی به کار ‏می‏روند. کابل های فیبر نوری در موارد مختلفی برای انتقال صدا، تصویر و داده‏ها به کار ‏می ‏روند. استفاده از فیبرهای نوری ابتدا برای برنامه ‏های نظامی، دولتی مورد استفاده قرار ‏می‏ گرفتند ولی امروزه برای ارائه اینترنت پرسرعت برای مکان‏های تجاری، صنعتی و حتی مسکونی بسیار رایج شده‏‏اند‏. از جمله کاربردهای فیبر نوری ‏می ‏توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دوربین‏های IP
  • انتقال داده
  • اتصال دستگاه ‏های شبکه در مسافت‏های طولانی
  • تجهیزات پزشکی
  • نیروگاه‏های هسته‏ای

 

مبدل فیبر نوری

مبدل فیبر نوری یکی از تجهیزات شبکه محسوب ‏می ‏شود که برای ایجاد ارتباط بین دو رسانه غیرمشابه مانند کابل‏های مسی بهم تابیده شده با کابل ‏های فیبر نوری مورد استفاده قرار ‏می‏ گیرد. استفاده از فیبر نوری زمانی ضروری است که فاصله بین دو دستگاه شبکه از فاصله بین انتقال کابل مسی بیشتر باشد. مبدل فیبر نوری دو دستگاه شبکه در فاصله بسیار دور را قادر ‏می ‏سازد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مدل ‏های مختلفی از مبدل‏ های فیبر نوری در بازار وجود دارند که ‏می‏توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

 

مبدل فیبر نوری فیبر به مس: مبدل‏های فیبر به مس اتصال تجهیزات اترنت مبتنی بر مس را از طریق فیبر نوری امکان پذیر ‏می ‏سازد و با استفاده از کابل فیبر نوری پیوندها را در فاصله بیشتری فراهم ‏می ‏نماید.

مبدل فیبر نوری POE: مبدل فیبر نوری POE اتصالات قابل اطمینان و کارآمدی را برای دستگاه ‏های سازگار با POE فراهم ‏می‏ آورد. مبدل ‏های فیبر نوری POE ‏می ‏توانند دستگاه ‏هایی مانند تلفن ‏های IP، تجهیزات ویدئو کنفرانس، دوربین های IP و دستگاه ‏های Wi-Fi را که در فواصل دورتری هستند به یکدیگر متصل نماید.

مبدل فیبر به فیبر: این نوع از مبدل‏ها به شبکه‏ های فیبر نوری متصل ‏می‏شوند و از تبدیل یک طول موج به طول موج دیگر پشتیبانی ‏می‏ نمایند. آنها اتصالات بین فیبر‏های تک‏حالته و چندحالته و همچنین فیبر دوگانه و تک را فراهم ‏می ‏آورند.

 

 اگر به دنبال خرید سوئیچ شبکه POE و یا مبدل فیبر نوری به تلفن و یا هر نوع از تجهیزات شبکه دیگر هستید و به دنبال فروشگاهی قابل اعتماد ‏می‏گردید که بتوانید با خیالی راحت خرید خود را انجام دهید و حتی بعد از خرید بتوانید از خدمات پشتیبانی و گارانتی شرکت استفاده نمایید توصیه ‏می‏ کنیم تا در ادامه مقاله با ما همراه باشید و به بررسی چند نمونه از شرکت‏های معتبر در زمینه تجهیزات شبکه در ایران خواهیم پرداخت.

 

محبوبترین فروشگاههای تجهیزات شبکه در ایران

شرکت ای تی تلکام

از جمله شرکت‏ هایی که در زمینه طراحی، اجرا و مشاوره پروژه های الکترونیکی و مخابراتی فعالیت دارد شرکت ای تی تلکام است. این شرکت با ارائه تجهیزات شبکه از برندهای معتبر توانسته است تا در جذب مشتریان و مخاطبین خود از سراسر ایران اقدام نمایند. این شرکت از محصولات متنوعی مانند انواع سوئیچ ‏های شبکه، مبدل‏های فیبر نوری، دوربین‏های مدار بسته، فیبر نوری و کامپیوتر و ... برخوردار است. اگر قصد خرید هر یک از تجهیزات شبکه مانند مبدل تلفن به فیبر نوری یا مبدل فیبر نوری به تلفن را دارید ‏می‏ توانید با خیالی آسوده از این شرکت خرید نمایید و از خدمات پشتیبانی آن استفاده کنید.

از جمله محصولات این شرکت مبدل تلفن به فیبرنوری است. مبدل تلفن به فیبر نوری سیگنال‏های خطوط تلفن را بر روی بستر فیبر نوری انتقال ‏می‏ دهد. به منظور خرید مبدل تلفن به فیبر نوری، این نوع از دستگاه‏ها در پورت‏های 24، 16، 8، 4 در بازار موجود هستند. وظیفه مبدل تلفن به فیبر نوری تبدیل سیگنال‏ های آنالوگ به سیگنال‏های نوری و انتقال آن در بستر فیبر نوری و سپس در طرف دیگر تبدیل سیگنال‏ های نوری به آنالوگ ‏است.

  

شرکت رایکانت

از جمله شرکت‏های مطرح در ایران در زمینه خدمات دوربین مدار بسته و تجهیزات شبکه شرکت رایکانت ‏است. در این شرکت خدماتی مانند نصب و راه‏‏اند‏ازی سیستم‏ های نظارتی و امنیتی و کنترلی ارائه ‏می‏ گردد.

 خدماتی که این شرکت در زمینه دوربین‏های مدار بسته ارائه ‏می‏دهد شامل طراحی نقشه دوربین ‏ها، وضعیت فضاهای تحت پوشش و بررسی نیازمندی ‏های ساختمان ‏است در زمینه زیر ساخت شبکه، خدمات این شرکت شامل طراحی و اجرای پروژه‏ های پسیو برای سازمان‏ها و شرکت‏های بزرگ ‏است. به دلیل اهمیت دوربین‏ های نظارتی این شرکت دارای پشتیبانی منظم برای جلوگیری از خرابی‏های بزرگ و از کار افتادن سیستم ‏ها ‏است.

 

شرکت مفتاح

شرکت مفتاح از دیگر شرکت‏های بزرگ در ایران در زمینه تجهیزات و خدمات شبکه ‏است و از سال 1381 کار خود را آغاز کرده است. از جمله خدماتی که شرکت مفتاح به مشتریان خود ارائه ‏می‏ نماید شامل حوزه‏های امنیت، زیرساخت و شبکه، رانش ابری و مجازی سازی ‏است. برندهای تجهیزات شبکه این شرکت از برندهای معتبر جهانی مانند HP، CISCO، EMC و IBM هستند. چشم‏‏اند‏ازی که این شرکت برای ده سال آینده برای خود در نظر گرفته، این است که تا سال 1410 یکی از پنج شرکت اول در ایران در حوزه محصولات تخصصی IT و ICT باشد. این شرکت نیازهای مشتریان خود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار ‏می‏ دهد و با پویایی به ارائه راه حل‏هایی در سطح جهانی ‏می ‏پردازد. از جمله محصولات ارائه شده توسط این شرکت ‏می‏ توان به سوئیچ دیتاسنتر و روتر و سرور و ذخیره ساز با برند HPE نام برد.

 

شرکت لاوان

شرکت لاوان در سال 1379 فعالیت خود را در زمینه فروش تجهیزات شبکه اکتیو و پسیو و خدمات ارتباطات وایرلس آغاز کرده است. البته این شرکت موفقیت خود را مدیون کادر مجرب خود ‏می‏ داند و در بسیاری از مناطق ایران از جمله کیش دارای نمایندگی ‏است. این شرکت پشتیبانی خوب را هم تراز با کیفیت محصول دانسته و از آنجا که تجهیزات شبکه در معرض انواع خرابی و خطرات ناخواسته هستند با ارائه گارانتی معتبر این دغدغه را برای مشتریان رفع نموده است. از جمله محصولات ارائه شده توسط این شرکت ‏می‏ توان به انواع سوئیچ‏ ها، روتر و ماژول فیبر نوری و مبدل فیبر نوری از برند سیسکو و انواع دوربین‏ های IP اشاره نمود.

 

شرکت درگاه

شرکت درگاه از سال 1380 فعالیت خود را در زمینه تجهیزات شبکه‏های کامپیوتری، مشاوره در زمینه امنیت شبکه و همچنین افزایش سطح معلومات مشتریان آغاز کرده است.  از جمله مأموریت‏ هایی که این شرکت در راستای رسالت خود قرار داده است ‏می ‏توان به مواردی مانند مشاوره درخصوص پیاده سازی، تحقیق و پژوهش، تولید محصولات امنیتی، آموزش‏های تخصصی بین المللی، پاسخگویی به نیازهای دستگاه ‏های دولتی و خصوصی اشاره نمود. تجهیزاتی که در این شرکت ارائه شده است شامل تجهیزات پسیو شبکه مانند کابل شبکه، پچ پنل، پچ کورد، رک و فیبر نوری و تجهیزات اکتیو شبکه مانند سوئیچ سیسکو، ماژول سیسکو، سرور HP، روتر و دیگر تجهیزات شبکه را شامل ‏می‏شوند.

 

شرکت ایمن پردازش کیهان

این شرکت فعالیت خود را از سال 1392 آغاز نموده است و مجموعه فعالیت‏ های این شرکت شامل خدمات بازرگانی، مشاوره، نصب، اجرا و پیاده سازی پروژه‏های شبکه ‏است. محصولات ارائه شده در این شرکت بخش وسیعی از محصولات خانگی، اداری و صنعتی را شامل ‏می ‏شود و محصولات در دو دسته دوربین‏های مدار بسته و سیستم‏های امنیتی و حفاظتی قرار ‏می‏ گیرند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار