کارشناس هواشناسی گفت: از امشب تا جمعه در برخی نقاط شرق و جنوب کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در ۵ روز آینده آسمانی صاف و آفتابی و جوی پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم است گفت: امشب در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده و رعد و برق و  در برخی نقاط سیستان و بلوچستان گاهی رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

او ادامه داد: در ارتفاعات جنوبی کرمان و ارتفاعات شرقی هرمزگان رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

ضیائیان بیان کرد: چهارشنبه و پنجشنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی ، افزایش ابر، رعد وبرق و گاهی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز جمعه در استان های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

او با بیان اینکه از امشب تا روز جمعه در برخی نقاط شرق و جنوب کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد گفت: وزش باد در برخی نقاط سبب خیزش گرد وخاک و‌ کاهش کیفیت هوا می شود.

ضیائیان بیان کرد: همچنین تا روز جمعه در مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می دهد که در برخی نقاط احتمال خیزش گرد وخاک یا غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

او ادامه داد: خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان تا پایان هفته مواج خواهد بود و روزهای جمعه وشنبه دریای خزر مواج است.

ضیائیان درباره آب وهوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف است و در بعد از ظهر وزش باد را شاهد خواهیم بود. بیشترین دمای تهران به ۳۹و کمترین آن به ۲۶ درجه می رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار