انتخابات در کرج مکانیزه برگزار می‌ شود

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج از چگونگی استفاده از دستگاه‌های مکانیزه اخذ رأی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، غفور قاسم پور، فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج گفت: مردم روز جمعه بیست و هشتم خردادماه در بدو ورود به شعبه اخذ رأی حتماً  باید کارت ملی و شناسنامه را همراه داشته باشند.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج افزود: هنگامی که کارت ملی را به عوامل اجرایی در شعب اخذ رأی تحویل داده شد، دستگاه احراز هویت (۲ کد استعلام)  صادر خواهد کرد که روی برگه رأی ریاست جمهوری نوشته می‌شود و مانند ادوار پیشین نام نویسی و داخل صندوق واریز می‌شود.

قاسم پورگفت: کد استعلام دوم نیز روی یک کارت وارد شده که افراد کارت را روی دستگاه الکترونیک قرار خواهند داد و سپس شماره (کد نامزد) مورد نظر را وارد می‌کنند.

او افزود: این فرایند به ترتیب کد نامزد و بدون گذاشتن هیچ نقطه یا فاصله به صورت متوالی وارد می‌شود.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج گفت: مردم وقتی فرایند وارد کردن کد‌ها به اتمام رسید کلید سبز رنگ که نوشته اتمام رأی گیری است را فشار می‌دهند و روی صفحه نمایش اسامی و کد نامزد‌های انتخاب شده توسط شما نشان داده می‌شود که اگر صحیح بود بار دیگر کلید سبز را به منزله تأیید وارد می‌کنند و رای شما چاپ شده  و داخل صندوق واریز می‌شود.

قاسم پور افزود:  اگر احیانا کد وارد شده اشتباه باشد و نام نامزد دیگری رو صفحه نشان داده شد، کلید تصحیح را وارد و از اول کد نامزد ثبت می‌شود و در نهایت با ورود کلید سبز ثبت نام خود را قطعی خواهید کرد.

او گفت: به منظور جلوگیری از تجمع در شعب اخذ رأی مردم کد نامزد مورد نظر خود را از قبل به همراه داشته باشند تا از ازدحام جمعیت در شعبه جلوگیری شود.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج افزود: صندوق اخذ الکترونیک فقط برای مرکز شهر کرج پیش بینی شده است و شهر‌های اقماری نظیر محمدشهر، کمالشهر، ماهدشت فرایند اخذ رأی به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار