گوگل در فکر حل مسئله فعالیت برنامه های پس زمینه

گزارش ها و شواهد حاکی از آن است که گوگل در حال کار بر روی محدود کردن برنامه های پس زمینه است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گیزموچینا، امروزه تلفن‌های هوشمند از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که با بستن برنامه‌ها و پردازش‌های غیرضروری در پس زمینه، عمر باتری و در کل دستگاه را افزایش می‌دهند. اما گاهی اوقات مسائل برنامه‌های پس زمینه، فراتر از انتظار است و به شدت بر عملکرد برنامه‌ها تأثیر می‌گذارد.

اکنون گوگل این نکته را مورد توجه قرار داده و از توسعه دهندگان خواسته است که فرم نظرسنجی را با جزئیات نحوه محدود کردن برنامه‌های پس زمینه پر کنند.

در فرم نظرسنجی، گوگل پرسیده: "اگر برنامه شما به دلیل صرفه جویی در مصرف باتری محدود شده است، لطفاً جزئیات را در فرم ارائه دهید. " همراه با سایر جزئیات، این شرکت به طور خاص از توسعه دهندگان می‌خواهد تا مسئول سازنده تجهیزات اصلی را معرفی کنند.

گوگل در فکر حل مسئله فعالیت برنامه های پس زمینه

تلاش گوگل برای حل مسئله فعالیت برنامه های پس زمینه

برای رسیدگی به مسئله بستن برنامه پس زمینه، که مدت زیادی است مشکل ساز شده، گوگل طرحی را قبل از انتشار سیستم عامل اندروید ۱۱ ترسیم کرد تا کنترل بیشتری به توسعه دهندگان بدهد. نسخه‌های جدید اندروید برای اطمینان از نابود شدن برنامه‌های اساسی در سیستم، از مدیریت منابع بهتری برخوردار هستند. اما برخی از سازندگان تجهیزات اصلی راهی دیگر برای از بین بردن برنامه‌های پس زمینه پیدا کرده اند و این امر به ضرر برخی از توسعه دهندگان است.

لیست سازندگان گوشی‌های هوشمند که به چنین روشی مشهور هستند شامل سامسونگ، نوکیا، وان پلاس و شیائومی است. در حالی که ممکن است توسعه دهندگان با بستن برنامه پس زمینه توسط این سازندگان‌ها در معرض آسیب باشند، کاربران احساس می‌کنند که این قابلیت برای مدیریت باتری در تلفن‌ها ضروری است.

با پرسیدن گوگل از توسعه دهندگان در مورد این موضوع، جالب است که ببینیم غول فناوری در حالی که تعادل خوبی بین تولیدکنندگان دستگاه‌ها، توسعه دهندگان و کاربران دارد، می‌تواند این مشکل را برطرف کند یا کماکان این مسئله حل نشده باقی می‌ماند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار