هشدار هواشناسی درباره موج‌های سه متری/ گردوخاک هم می‌آید

هواشناسی بوشهر اعلام کرد: به علت وزش باد‌های شمال غربی، از فردا تا عصر جمعه خلیج فارس مواج است و ارتفاع موج به ۳ متر می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بامداد فردا تا عصر جمعه به علت افزایش سرعت وزش باد‌های شمال غربی و تداوم وزش آن، خلیج فارس مواج خواهد بود.

هادی سالاری افزود: پیش بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد بر روی دریا به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت برسد و ارتفاع موج دریا تا ۳ متر افزایش یابد.

او ادامه داد: همچنین به سبب وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک بر روی عراق و خوزستان، احتمال ورود و نفوذ گرد و خاک بر روی خلیج فارس و کاهش دید افقی وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناور‌های سبک، و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

سالاری امروز  آسمان استان را صاف همراه با غبار محلی و  از بامداد فردا همراه با وزش باد و در قسمت‌های جنوبی مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی کرد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: جهت وزش باد امروز متغیر با سرعت ۸ تا ۲۶ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در فراساحل شمالی و مرکزی گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: ارتفاع موج نیز امروز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

سالاری گفت: فردا در بندر بوشهر مد اول دریا ساعت ۰۱:۳۰ بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۰، مد دوم ساعت ۱۱:۲۵ و جزر دوم ساعت ۱۹:۲۰ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.