حجت السلام و المسلمین سید ابراهیم لواسانی به اهمیت نقش دختران در جامعه و خانواده اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم لواسانی سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش دختران در خانواده و جامعه گفت: دختران به حسب تکوین و خلقت جلوه رحمت الهی هستند. ائمه اطهار (ع) برای نزول رحمت الهی به خانه هایشان، از خدا فرزند دختر طلب می‌کردند. دختر در این عالم ماده یک جمال و لطافت حق به ارمغان می‌آورد که در حقیقت با این رحمت خود، غضب خود را دور می‌کند و با خود برکات و رحمت الهی می‌آورد.

وی ادامه داد: لطافتی که در نفس دختر است، باعث می‌شود که بیشتر یاد مادر و گذشتگان کند و برای آن‌ها طلب مغفرت کند. این موضوع بر حسب عام و تکوین بود. یک دختر خاص هم به نام حضرت معصومه (س) وجود دارد که از نظر بزرگواری و تکوین فاطمه دوم نام دارد. ایشان با آن سن کم، محل مراجعه به پاسخگویی مشکلات و شبهات بودند.

دختر، رحمت الهی هر خانه

حجت الاسلام و المسلمین لواسانی بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند، حضرت معصومه (س)، مانند درخت تناوری بودند که همه از ثمرات آن بهره مند می‌شدند. آن حضرت فروموند، اگر حضرت معصومه (س) در شهر قم دفن شد، برای این است که مرجع و پناه شیعیان و مهد علم باشد. شهر حضرت معصومه (س)، شهر علم و دانش است و از همین رو حضرت معصومه (س) از جایگاه رفیع علمی برخوردار بودند.


بیشتر بخوانید


وی در پایان گفت: حضرت معصومه (ع) بهترین الگو برای دختران است. دختران باید قدر رحمت، عظمت، و منزلت خود را بدانند. آن‌ها باید مراقبت گوهر گران بها و تجلی وجود خود باشند و به راحتی با انجام اعمال زشت و ناپسند خود را در جامعه فنا نکنند. از این عظمت و منزلت خیلی سریع‌تر از مردان به خدا برسند. دختران باید بدانند که مادران آینده جامعه هستند و مردان از دامان آن‌ها پا به عرصه جامعه می‌گذارند و باید خیلی بیشتر از دیگران مراقب باشند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار