در این بسته خبری آخرین اخبار از انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان مهاباد را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در بسته امروز، چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه خبر‌های انتخاباتی شورای شهر و روستای مهاباد را می‌خوانید.

تخلف برخی از کاندیدا‌ها با عنوان مدرک "دکتری" در تبلیغات

فرماندار مهاباد در خصوص تخلفات تبلیغاتی نامزد‌ها اظهار کرد: برخی تخلفات گزارش شده و در آن برخی نامزد‌ها به نام دکتر و مهندس خود را معرفی کرده‌اند در حالیکه در زمان ثبت نام تنها ۱۰ داوطلب با مدرک دکتری ثبت نام کرده‌اند و این موضوع پیگیری می‌شود.

او افزود: تخلفات به این اندازه نیست که به جرم تلقی شود و یا تأثیری در نتایج داشته باشد، اما همچنان تبلیغات نامزد‌ها توسط هیأت نظارت بر انتخابات رصد می‌شود.

در همین راستا دادستان مهاباد نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکید کرد: استفاده از عناوین (دکتر و مهندس) بدون مدرک جرم است و در صورتی که نامزد‌های انتخاباتی از این عناوین برای معرفی خود در تبلیغات استفاده کنند، مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

برگزاری دوره آموزشی برای بازرسان شعبه‌های اخذ رای در مهاباد

خشایار صنعتی معاون فرماندار در ‍جلسه توجیهی و آموزشی اعضای هیئت بازرسی انتخابات مهاباد که دیروز در تالار وحدت این شهرستان برگزار شد، گفت: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و در واقع از سوی دولت و به عنوان نمایندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسی می‌کنند.

او افزود: بازرسان مجاز به حضور در تمام مراحل انتخابات از زمان ثبت نام تا شمارش و قرائت آرا هستند و مواردی را که براساس قانون تخلف محسوب می‌شود، باید گزارش دهند.

صنعتی تاکید کرد: بازرسان در روز اخذ رای به هیچ عنوان نباید اقدام به نوشتن تعرفه و یا شرکت در فرایند رای گیری کنند، چون این موارد تخلف محرز است و قانون گذار جرایم سنگین و بدون چشم پوشی برای آن در نظر گرفته است.

زمینه لازم برای برگزاری انتخابات امن و باشکوه در مهاباد فراهم است

سردار علیزاده جانشین فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای تامین امنیت برگزاری انتخابات سالم و پرشور در این شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه و دستگاهی که بیشترین مسئولیت در این حوزه را دارد، آماده است تا با فراهم کردن شرایط لازم، زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کند.

او با اشاره به اینکه بر سر هر صندوق کارکنان نیروی انتظامی حاضر هستند، افزود: در مجموع ۱۷۶ شعبه ثابت و سیار در سطح شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۷۵ صندوق مربوط در داخل شهر، ۵۷ صندوق در بخش مرکزی و ۴۴ صندوق در بخش خلیفان است.

جانشین فرمانده انتظامی مهاباد خودداری از تخریب رقیب‌های انتخاباتی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: نامزد‌های انتخاباتی باید با امیدبخشی به جامعه و ایجاد شور انتخاباتی زمینه حضور حداکثری همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.