پیشنهاد خداکرمی مبنی بر عدم ساخت پارکینگ در مناطق ۶، ۱۱ و ۱۲ توسط شهرداری با ۴ رای موافق به تصویب نرسید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای جلسه علنی شورای شهر، طرح «الزام شهرداری به ارایه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینک‌های زیر سطحی با رویکرد مشارکتی» مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ادامه محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران گفت: جلسه گذشته خانم خداکرمی پیشنهاد دادند که توسعه و ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی ۱۱، ۱۲ و ۶ توسط شهرداری ممنوع شود و امروز رای‌گیری آن را انجام می‌دهیم.

در ادامه عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: بحث پارکینگ محله‌ای که عمده محور گفتگو‌های معاونت معماری و شهرسازی و حمل و نقل ظرف یک سال گذشته بوده و به یک الگویی مشخص اشاره دارد.

وی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم با ایجاد یک محدودیت امکان ارتقاء کیفیت مناطق مرکزی تهران را منتفی کنیم، زیرا به نفع مردم و کار کارشناسی شده هم نیست، همچنین هزینه‌های زیاد باعث شده که ساخت و‌ ساز غیر اقتصادی شود و ما برای جبران می‌گوییم طبقه اضافه کنیم در حالی که اگر مشاعات را خارج کنیم حتما ساخت و ساز رونق پیدا می‌کند.

گلپایگانی بیان کرد: مهم‌ترین مسئله ما زمین است، لذا این کار به صلاح شهر نیست و بهتر است به یک کار کارشناسی و مطالعات دقیق واگذار شود، الگوی پارکینگ محله ای در محلات شهر تهران شاید الگوی اجتناب ناپذیری باشد.

خداکرمی گفت: اتفاقا این پیشنهاد کاملا کارشناسی است، در طرح‌های توسعه‌ای باید بدانیم برای محیط زیست چه عواقبی دارند. مگر می شود ما پارکینگ بسازیم، اما ندانیم خودروی  بیشتر آلودگی بیشتری ایجاد می‌کند؟ ما توجه نداریم چه بر سر محیط زیست و منظر شهری می‌آید من خواهش می‌کنم همکاران از این پیشنهاد استقبال کنند تا تغییر نگرش را شاهد باشیم.

در ادامه علیخانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تاکید کرد: کمیسیون مخالف این موضوع است، پس نبود پارکینگ هم می‌تواند باعث آلودگی شود؟ ما نمی‌توانیم منطقه‌ای را جزء استثنا‌ء قرار دهیم.

در نهایت، پیشنهاد خداکرمی با ۴ رای موافق به تصویب نرسید.


بیشتر بخوانید: جای پارک خودرو از ابر چالش‌های شهر تهران است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار