رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ۸۶۸ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و دو هزار و ۶۱۴ نفر در انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمد تقی ایرانی رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: برای ششمین دوره  انتخابات شورا‌های شهر و روستا ۹۱۷ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که نسبت به دوره قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

او افزود:در این شعب، ۹۲۴ صندوق رای تعیین شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: برای انتخابات شورا‌ی اسلامی شهرها، هزار و ۶۶ نفر ثبت نام کرده بودند که ۱۱۳ نفر انصراف دادند، ۹۴۹ نفر تایید و ۸۵ نفر هم رد صلاحیت شدند.

ایرانی عنوان کرد: برای انتخابات شورا‌ی اسلامی روستا‌ها نیز ۲ هزار و ۸۷۰ نفر ثبت نام کرده بودند که ۱۲۳ نفر انصراف دادند، ۲ هزار و ۷۶۵ نفر تایید و ۶۸ نفر نیز  رد صلاحیت شدند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: در نهایت برای انتخابات شورا‌ی اسلامی شهرها ۸۶۸ نفر و برای انتخابات شورا‌ی اسلامی روستاها در استان ۲ هزار و ۶۱۴ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس، ماموران نیروی انتظامی و... در انتخابات ۲۸ خرداد در استان همکاری دارند.

ایرانی همچنین با اشاره به اینکه انتخابات شورا‌ در شهر بوشهر به صورت تمام الکترونیک خواهد بود، گفت: ۹۳ شعبه اخذ رای الکترونیکی در  حوزه انتخابیه شهر بوشهر در نظر گرفته شده است.

نامزد‌های انتخابات ششمین دوره شورای شهر در استان بوشهر در ۴۰ شهر و برای احراز ۲۱۰ کرسی اصلی شامل ۳۶ شورا با ۵ کرسی، ۳ شورا با ۷ کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی با هم رقابت خواهند کرد.

داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری نیز در این استان برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا با هزار و ۲۸۹ کرسی و ۱۵ تیره عشایری با ۴۵ کرسی با هم رقابت می‌کنند.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جمعه این هفته یعنی ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.