سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص نحوه رای گیری از بیماران مبتلا به کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تهیه و ابلاغ شده است  گفت: ممنوعیت گرفتن اثر انگشت در فرایند انتخابات، ممنوعیت بکارگیری افراد بالای ۶۰ سال یا بیماران زمینه‌ای به عنوان عوامل اجرایی، طراحی ورودی و خروجی مجزا برای رای دهندگان، استقرار صندوق‌های رای در فضای باز، رعایت حداقل فاصله دو متری عوامل اجرایی و رای دهندگان از همدیگر و ضرورت استفاده از خودکار شخصی از جمله این تدابیر بهداشتی است.

او رعایت همه شیوه نامه‌ها و جلوگیری از تجمع و ازدحام را سیاست اصلی بهداشتی در فرایند انتخابات دانست و افزود:آرای بیماران قطعی کرونایی نیز با تجهیزات کامل حفاظتی و استفاده از صندوق‌های سیار جمع آوری می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: زمان رای گیری وتعداد صندوق‌های اخذ رای نیز برای جلوگیری از تجمعات افزایش یافته است به همین دلیل رای دهندگان می‌توانند با رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هر زمانی که خواستند پای صندوق‌های رای بیایند.

او در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان نیز گفت: وضعیت بیماران سرپایی، بستری و فوتی استان شیب نزولی دارد اما ساده‌انگاری و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان نگران کننده است.

 اویس افزود: تجمع‌های تبلیغاتی در برخی ستاد‌ها نگرانی‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۲۱۸ هزار مازندرانی تاکنون در برابر کووید ۱۹ واکسینه شدند گفت: از این تعداد ۱۹۰هزار دز در نوبت اول و بقیه در نوبت دوم تزریق شده است.

او افزود: واکسن مرحله دوم درحال تزریق است و نگرانی در زمینه تعویق واکسن وجود ندارد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار