محاکمه آنگ سان سوچی، رهبر سابق میانمار که در پی کودتا سرنگون شد امروز آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، وی به اتهام نقض محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کرونا محاکمه می‌شود. اگرچه این اتهام تعجب آور است، اما آنگ سان سوچی با خطر ۲۰ سال حبس رو به روست.

صد‌ها نفر در رانگون با لغو ممنوعیت تظاهرات به خیابان‌ها آمدند و حمایت خود را از آنگ سان سوچی اعلام و به محاکمه نمایشی وی اعتراض کردند.

آنگ سان سوچی در همان روز کودتای اول فوریه دستگیر شد. وی از چهار ماه پیش در حبس خانگی به سر می‌برد. وکیل وی تا کنون تنها چهار بار با وی دیدار داشت که دیدار‌ها نیز بسیار کوتاه بود.

مین مین سوئه یکی از وکلای تیم مدافعان آنگ سان سوچی پس از یکی از دیدار‌ها اعلام کرد وضعیت سلامت آنگ سان سوچی خوب به نظر می‌رسد. وی گفت دندان درد دارد. به طور کلی مانند قبل خوب به نظر می‌رسد.

تیم وکلای آنگ سان سوچی به اتهامات بی معنا علیه وی اعتراض دارند و می‌گویند برای بدترین‌ها آماده شده اند.

آنگ سان سوچی در نخستین محاکمه با اتهام رعایت نکردن محدودیت‌های بهداشتی، واردات غیرقانونی دستگاه تاکی واکی و نقض قوانین مخابراتی رو به روست. در محاکمه دیگری هم که امروز سه شنبه آغاز می‌شود وی به شورش متهم است. آنگ سان سوچی با اتهامات دیگری مانند فساد مالی رو به روست که موضوع سومین محاکمه وی است. وی اگر متهم شناخته شود سال‌های حبس طولانی پیش رو خواهد داشت.

اعتراضاتی که از ماه فوریه در میانمار آغاز شده است توسط نیرو‌های امنیتی به شدت سرکوب شده است. بیش از ۸۶۰ غیر نظامی در این اعتراضات کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار