آخرین خبر‌ها و شنیده‌های انتخاباتی شورا‌های استان کرمان را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته انتخاباتی امروز ویژه شورا‌های شهر و روستای استان کرمان تلاش خواهیم کرد خبر‌های این حوزه را به خوبی منعکس کنیم پس با ما همراه باشید.

مشکلی در زمینه برگزاری انتخابات نداریم

آخرین تمهیدات و اقدامات در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در جلسه دیروز ۲۴ خرداد ماه ستاد انتخابات استان کرمان به ریاست استاندار کرمان بررسی و روسای کمیته‌های هفت‌گانه گزارش‌های لازم را ارائه دادند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در این جلسه اعلام کرد: تعرفه‌ها و اقلام مورد نیاز در شهرستان‌ها توزیع شده و مشکلی در زمینه برگزاری انتخابات نداریم.

او بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در شعب اخذ رای تاکید کرد گفت: از نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر به عنوان ناظر بهداشتی در شعب استفاده خواهد شد.

رصد کامل برنامه‌ها به همت شخص فرمانداران، حفاظت کامل از خطوط فیبرنوری، آماده‌سازی دستگاه‌های احراز هویت پشتیبان از دیگر موارد مورد تاکید استاندار کرمان در این جلسه بود.

از برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها تا برخورد قانونی با متخلفان انتخاباتی

برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌های در جوار مزار سردار دل‌ها

جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌های کرمان در جوار مزار سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد.

پاداش، جانشین بسیج اقشار سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین ابراز امیدواری کرد: رأی اولی‌ها با حضور پرشور و پرمعنا و با درک و شعور در انتخابات شرکت کنند و اصلح‌ترین فرد را انتخاب کنند.

سیرجان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور

فرماندار سیرجان گفت: این شهرستان با استقرار ۲۳۱ شعبه اخذ رای، آماده برگزاری یک انتخابات پرشور است.

سهراب بهاءالدینی به تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۳۰ شعبه شهری (سیرجان و شهر‌های اقماری)، تعداد ۱۰۳ شعبه (۱۰۰ شعبه ثابت و سه شعبه سیار) مربوط به شهر سیرجان است.

از برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها تا برخورد قانونی با متخلفان انتخاباتی

او افزود: همچنین ۱۰۱ شعبه روستایی، ۱۳۶ شعبه ثابت و ۹۵ شعبه سیار در مجموع برای اخذ رای در روز انتخابات در نظر گرفته شده است که مردم شهرستان سیرجان می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند و رأی خود را به صندوق بیندازند.

بهاءالدینی تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم سیرجان، تعداد شعب را نسبت به انتخابات قبل افزایش دادیم تا شهروندان بتوانند با دسترسی آسانتر به شعب اخذ رای، در امر مهم انتخابات شرکت کنند و همچون ادوار گذشته حماسه شکوهمندی را رقم بزنند.

برخورد قانونی و بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی در منوجان

سامان افشارمنش رئیس دادگستری منوجان در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان منوجان به بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در دوران تحول قضایی و اجرای سند تحولی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم در اولویت ویژه قرار گرفته است و در چارچوب قانون و بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی برخورد قانونی صورت خواهدگرفت.

از برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها تا برخورد قانونی با متخلفان انتخاباتی

رئیس دادگستری منوجان با تأکید بر لزوم رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی نامزد‌های شورا‌ها به آن‌ها توصیه کرد: ضمن حفظ احترام یکدیگر، از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی خودداری کنند و برای مردم الگوی تمکین به قانون باشند.

افشار منش بر لزوم حساسیت همه مسئولان به فعالیت‌های فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تبلیغات این دوره از انتخابات بیشتر از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و باید توجه داشت که تبلیغات در همه فضا‌ها تنها در چارچوب قانون و موعد مقرر پذیرفتنی است و با تبلیغات خارج از ضوابط تعریف شده که زمینه ساز اخلال در نظم، قانون شکنی و عبور از خطوط قرمز نظام باشد با حساسیت و در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

او به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و ضمن دعوت همگان، در پی فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: امروز وظایف مسئولان در برگزاری انتخابات و مردم بیش از گذشته است و به یقین مردم بار دیگر حضور فعال و مشارکت حداکثری خود را در انتخابات پیش رو نشان خواهند داد.

از برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها تا برخورد قانونی با متخلفان انتخاباتی

اهتمام جدی دستگاه قضایی بافت برای برخورد با تخلفات انتخاباتی

سجاد علیدادی سلیمانی رئیس دادگستری شهرستان بافت گفت: بی اخلاقی، توهین و افترا از مصادیق تخلف و جرم انتخاباتی محسوب می‌شود و به منزله پایبند نبودن به قانون است و با افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

او بیان کرد: فعالیت انتخاباتی مسئولان ادارات و کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از امکانات دولتی، مؤسسات وابسته به دولت و نهاد‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

هشدار رئیس ستاد انتخابات سیرجان به تخلفات انتخاباتی نامزد‌های شورا‌ها

سید رحیم رضوی نسب رئیس ستاد انتخابات سیرجان در بازدید میدانی از تبلیغات نامزد‌های شورا‌ها در سطح این شهرستان با اعلام اینکه تمام فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌های شورا‌ها در سیرجان رصد می‌شود و در برخورد با متخلفان با کسی تعارف نداریم، گفت: در قانون تبلیغات با تلاش شهرداری، مکان‌های معینی برای نصب پوستر پیش بینی شده است و با نامزد‌هایی که به این مهم توجه ندارند و قانون را زیر پا می‌گذارند، برخورد می‌شود.

از برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها تا برخورد قانونی با متخلفان انتخاباتی

او افزود: با تشکیل کمیته امحا با هرگونه تبلیغات خارج از چهارچوب برخورد و به فوریت نسبت به جمع‌آوری تبلیغات غیرمجاز اقدام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان سیرجان تصریح کرد: ستاد‌های انتخاباتی فقط با بهره‌گیری از فضای جلوی ستاد خود می‌توانند اقدام به نصب بنر کنند و نصب بنر با ابعاد خارج از دستورالعمل (۷۰×۱۰۰) در نقاط مختلف شهری تخلف است و برخور قانونی انجام می‌شود.

رضوی نسب بیان داشت: شب گذشته تعدادی از بنر‌های تبلیغاتی که خلاف قوانین و مقررات در سطح شهر نصب شده بود با تلاش کمیته امحا جمع آوری شد و این روند تا آخرین روز تبلیغات کاندیدا ادامه دارد.

اما شنیده ها ...

شنیده شده متاسفانه در برخی از شهرستان ها راه اندازی ستاد‌ها در هسته مرکزی شهر، سبب تجمع و ترافیک سنگین شده است و این موضوع  نارضایتی مردم از معطل ماندن در پشت ترافیک در خیابان‌ها و چهار راه‌های اصلی شهر را به دنبال داشته است. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار