فرماندار اردکان از کمبود جدی منابع آبی در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فرماندار اردکان در نشست فوق‌العاده‌ای با مدیرعامل آب‌وفاضلاب استان و مدیر مجتمع صنعتی چادرملو و مدیر آبفای استان که به منظور بررسی وضعیت تأمین آب شهرستان برگزار شد، از کمبود جدی منابع آبی در شهرستان خبر داد و بر لزوم اقدام جدی آب و فاضلاب به‌عنوان متولی تأمین آب تأکید کرد.

پوردهقان‌اردکان افزود: به دلیل مصرف بالا و فشار بیش از حد به شبکه توزیع، مناطقی از اردکان دچار افت فشار و قطعی آب شده‌اند و برای جبران با رایزنی‌های صورت‌گرفته از آب انتقالی بخش صنعت استفاده کرده‌ایم.

فرماندار اردکان اظهار داشت: مصرف آب شرب مردم شهرستان در فصل زمستان ۱۷۰ لیتر برثانیه است که این مصرف در تابستان تا ۴۲۰ لیتر برثانیه بدلیل گرمای بی‌سابقه و استفاده از وسایل سرمایشی آبخواه رشد دارد.

این مسئول ادامه داد: به همین دلیل علاوه بر سهمیه آب انتقالی نیازمند آب داخلی هستیم که کیفیت لازم را ندارد و در جلسه امروز توافق شد که سهمیه آب انتقالی مجتمع صنعتی چادرملو از آب انتقالی از سوی شرکت آب منطقه‌ای خریداری و در فصول گرم سال به سهم آب شهری برای مصرف مردم اضافه شود تا آب با کیفیت و کمیت بیش‌تری در اختیار مردم قرارگیرد.

او بیان داشت: مردم اردکان خواهان اجرای عدالت توزیع آب آشامیدنی باکیفیت براساس سرانه جمعیتی و نیز کیفیت منابع آبی هستند درحالی که بخش مهمی از آب شرب شهر اردکان ازطریق ایستگاه‌های برداشت آب توزیع می‌شود.

پوردهقان بیان کرد: مردم اردکان در رعایت الگوی مصرف سرآمد هستند و لازم است این همراهی با تأمین آب مناسب و کافی پاس داشته شود.

انتهای پیام/و

برچسب ها: آب شرب ، اردکان یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.