رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد از برگزاری هشت دوره کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته ویژه پرسنل کارخانجات و موسسات در شهرستان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، وهاب نخلبند یزدی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: به همت واحد آموزش هلال احمر شهرستان و با توجه به ضرورت ایجاد آمادگی در بین آحاد جامعه برای رویارویی با حوادث و افزایش تاب آوری جامعه، هشت دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه (۲۲ ساعته) با حضور بیش از ۱۲۰ نفر ویژه پرسنل شرکت یزد نیرو و انجمن دستیاران و منشی‌های پزشکان متخصص یزد به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جمعیت هلال احمر شهرستان در حال برگزاری است.

نخلبند افزود: شرکت کنندگان در این دوره با مباحث مقدماتی امداد و نجات شامل اصول ایمنی و قانونی در کمک‌های اولیه، روش مواجهه با مصدوم، خفگی‌ها، احیای قلبی، ریوی، خونریزی، پانسمان، آسیب‌های استخوانی، مفصلی و عضلانی، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، فوریت‌های پزشکی، مسمومیت‌ها، سوختگی ها، آسیب‌های ناشی از گرما و سرما بصورت تئوری و عملی آشنا می‌شوند.

او تصریح کرد؛ فراگیرانی که دوره ۲۲ ساعته حضوری مذکور را با موفقیت سپری کنند گواهینامه دوره اعطاء می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی لازم جهت برگزاری دوره‌های آموشی برای تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی را داشته و هر بخشی اعلام کند ما آماده ایم تا دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار