انتخابات در گلستان چگونه برگزار می شود؟

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت در گلستان در مورد الکترونیک یا نیمه الکترونیک بودن انتخابات در گلستان توضیح داد.

فاطمه کاویانی، مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت در گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: انتخابات این دوره در استان به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود و فقط انتخابات شورا‌های شهر و روستا‌های شهرستان گرگان به صورت تمام الکترونیک است.

او ادامه داد: در انتخابات نیمه الکترونیک، فقط احراز هویت به شکل الکترونیکی انجام می‌شود، اما در انتخابات تمام الکترونیک، علاوه بر احراز هویت، صندوق رای هم الکترونیکی است.

کاویانی درمورد نحوه کارکرد دستگاه احراز هویت الکترونیکی افزود: کارت ملی افراد توسط دوربینی که روی دستگاه تعبیه شده، اسکن و استعلام کد ملی فرد رای دهنده از پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال گرفته می‌شود.

او گفت: در انتخابات نیمه الکترونیک، افراد پس از احراز هویت با تعرفه کاغذی به صندوق رای هدایت می‌شوند، اما برای انتخابات شورا‌ها در شهرستان گرگان، رای دهندگان کارت تعرفه الکترونیکی دریافت می‌کنند.

او افزود: رای دهندگان این تعرفه را در محل قرارگیری کارت گذاشته و اعداد مربوط به کد‌های نامزد‌ها را بدون فاصله و پشت سر هم ثبت میکنند.

انتهای پیام/ف/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.