پیش از این سایت سازمان سنجش برای ثبت نام متقاضیان آزمون جهش تحصیلی از نیمه خرداد باز و ثبت نام‌ها تا پایان تیر ادامه داشت، اما امسال هنوز در خراسان جنوبی این سایت باز نشده است.

با اطمینان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پیش بینی می‌شود سایت ثبت نام آزمون جهش تحصیلی ظرف چند روز آینده باز شود و هزینه‌ ثبت نام اولیه نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان است.

او افزود: بعد از ثبت نام، به متقاضیان نوبت داده می‌شود تا به پایگاه تخصصی برای ارزیابی هوش مراجعه کرده و بعد از گرفتن نمره قبولی شروع به خواندن منابع و کتاب‌های پایه مربوط برای جهشی خواندن آن پایه کنند.

با اطمینان ادامه داد: برگزاری آزمون اصلی بر عهده آموزش منطقه است و نمره‌ای به عنوان حد نصاب برای قبولی تعیین شده است که دانش آموزان در صورت گرفتن این نمره می‌توانند یک پایه تحصیلی را جهشی رد کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی تصریح کرد: آزمون‌ها به صورت محرمانه است و به دانش آموزانی که درصد هوش بالایی دارند و به عبارتی نخبه به حساب می‌آیند اجازه داده می‌شود تا جهشی درس بخوانند.

او با اشاره به این که در متوسطه اول و دوم آزمون جهشی نداریم اظهار کرد: پایه‌های جهشی در دوره ابتدایی شامل پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم است و در دوره متوسطه هیچ پایه‌ ای جهشی خوانده نمی‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.