رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: شرایط بیماری کرونا در بین کودکان قرمز بوده و آمار مراجعه کنندگان به این بیمارستان بالا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن علی سمیر رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز با اشاره به قرمز بودن شرایط بیماری کرونا در بین کودکان گفت: آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان کودکان ابوذر بالا و ظرفیت بخش کرونایی این بیمارستان تکمیل است.

او علائم بیماری در کودکان نسبت به یکی، ۲ ماه گذشته  را خفیف‌تر عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال علایمی همچون اسهال، استفراغ و تنفس خیلی شدید در کودکان مشاهده نمی‌شود و بیشتر بیماران دارای تب و علایم خفیف گوارشی هستند.

علی سمیر اظهار داشت: دلیل کاهشی نبودن روند بیماری در کودکان رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی  بعضی والدین است که  بر اساس آمار گرفته شده، انتقال بیماری در بیشتر کودکان از والدین و اعضای خانواده خود است.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز تصریح کرد: با توجه به اینکه امتحانات برخی از پایه‌های تحصیلی، به صورت حضوری برگزار شد احتمال شکل گیری پیک جدید بیماری در این سنین وجود دارد که در روز‌های آینده مشخص می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه  برخی از والدین که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خصوص فرزندان خود ملاحظه کافی را ندارند که این موضوع بسیار خطرناک است، گفت: این افراد شاید به ویروس کرونا از نوع شدید مبتلا نشوند، ولی ممکن است از نوع خفیف گرفته و بیماری را به کودکان منتقل کنند.

او  با اشاره به این نکته که هم اکنون از کودک ۶ ماهه تا نوجوان ۱۴ ساله در بخش کرونایی بیمارستان بستری هستند، بیان کرد: ۱۶ بیمار در بخش عادی و ۵ بیمار در آی سی یو این بیمارستان بستری هستند.

علی سمیر افزود: روزانه به طور میانگین ۳ تا ۵ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری می‌شوند و پیش از این موارد خیلی حاد از استان‌های لرستان و ایلام به اهواز منتقل می‌شدند، ولی در یک هفته گذشته بیمار کرونایی از استان‌های همجوار به این بیمارستان نداشتیم.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: در یک ماه اخیر فوتی کرونایی نداشتیم، اما از ابتدای بیماری کرونا تاکنون ۷۱۰ بیمار بستری و ۱۸ بیمار فوتی داشتیم که همگی آن‌ها بیماری زمینه‌ای داشتند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.