رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : برای انتخابات شورا‌ها در ۴۵۸ شعبه شهر کرمانشاه فرآیند اخذ رای به صورت تمام الکترونیکی و برای ریاست جمهوری به صورت نیمه مکانیزه است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد ایمانی رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : رای گیری الکترونیک صرفا در شهر کرمانشاه آن هم برای انتخابات شورا‌های اسلامی برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها فرایند اخذ رأی به صورت دستی است.

او در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت : از ۲۵ فرایند رأی گیری ۲ فرایند اخذ رأی و شمارش آرا به صورت سنتی برگزار می‌شود.

ایمانی در خصوص شیوه اخذ رأی الکترونیکی افزود: ابتدا تحویل مدارک و احراز هویت و استعلام انجام می‌شود که فرد بالای ۱۸ سال داشته و قبلا رأی نداده باشد.

او افزود: یک کارت تعرفه همانند کارت عابربانک به فرد می‌دهیم و پای صندوق نیز فرد آموزش لازم برای رأی گیری را دریافت می‌کند.

 مدیر فناوری اطلاعات استانداری کرمانشاه ادامه داد: در سال ۹۶ انتخابات شورا‌ها در سه شهر جوانرود، کنگاور و اسلام آباد غرب به صورت الکترونیکی برگزار شد و این دومین تجربه برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان است.

ایمانی دلیل محدود شدن انتخابات الکترونیکی به شهر کرمانشاه در این دوره را محدودیت منابع و تجهیزات عنوان کرد و گفت‌: انتخابات الکترونیکی در آینده گسترده‌تر خواهد شد چرا که صحت و سرعت بیشتری دارد.

او افزود: در تجربه انتخابات سال ۹۶ نتایج به فاصله یک ساعت بعد از اتمام رأی گیری مشخص شد.

 ایمانی در خصوص انتخابات الکترونیکی ادامه داد: صندوق‌ها به صورت اتوماتیک رای‌های کاغذی را چاپ و انبار می‌کنند.

او در خصوص احتمال قطعی برق گفت: صندوق‌های اخذ رای مجهز به باطری پشتیبانی هستند که می‌توانند تا یک ساعت بدون برق کار کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.