آخرین خبر‌های انتخابات شورا‌ها در سیستان و بلوچستان را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباسعلی ارجمندی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل گفت: ۱۲۶ شعبه اخذ رای در سطح این شهرستان به جمع آوری آرای مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه اختصاص یافته است که از این تعداد د ۳۲ شعبه روستایی و ۹۴ شعبه در شهر زابل قرار دارد.

او  افزود: از مجموع ۸۱ داوطلب عضویت در شوراهای شهر در شهر زابل ۷۲ نفر در هیأت نظارت تأیید صلاحیت شدند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل گفت: تعداد ۹۱ شعبه هم در شهر بنجار قرار دارد و ۴ هزار نفر در اجرای انتخابات بنجار و زابل مشارکت دارند.

او  تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات سبب جاری شدن خون تازه ای در رگ مدیریت اجرایی کشور می‌شود و مردم با این حضور نشان می‌دهند، که انتخاب مسیر آینده کشور تا چه حد برایشان اهمیت دارد.

ارجمندی با اشاره به اینکه حضور مردم ضامن جمهوریت نظام است، ادامه داد: رعایت بی طرفی اولویت اصلی دست اندرکاران برگزاری انتخابات است و خط قرمز ما امانت داری از آرای مردم است.

مشارکت در انتخابات باعث محرومیت‌زدایی از کشور می‌شود

حبیب‌الله گُل‌محمدی  مسوول ستاد مرکزی ایران توانمند سیدابراهیم رئیسی در کشور گفت: مشارکت در انتخابات باعث محرومیت‌زدایی و پیشرفت کشور می‌شود و نباید اعتراض‌های خود را با مشارکت نکردن در سرنوشت خود بیان کنیم.

حبیب‌الله گُل‌محمدی اظهار داشت: این پیام را برای مردم دارم که همه باید مشارکت جدی در انتخابات داشته باشیم، مشارکت نکردن در انتخابات فقط باعث افزایش مشکلات مردم می‌شود، ولی این مشارکت با عقلانیت و دانش و آگاهی همراه باشد.

او تصریح کرد: در بین نامز‌های ریاست جمهوری باید ببینیم چه کسی ساده زیست و پاکدست و مردمی است و این موضوعات را در تعیین سرنوشت خودمان لحاظ کنیم.

او همچنین بیان داشت: اگر بخواهیم با رای ندادن، اعتراض خود را بیان کنیم درواقع بزرگترین خیانت را به نسل‌های آینده کرده‌ایم و روزی می‌رسد که فرزندان ما سوال می‌کنند که چرا در آن مقطع حساس مشارکت آگاهانه‌ای نداشتید تا افرادی ناکارآمد باعث بوجود آمدن مشکلات متعددی برای ما شدند.

او  اضافه کرد: با مشارکت و رای دادن مردم و همچنین درست انتخاب کردن افراد اصلح، مشکلات کپرنشینی و نبود آب آشامیدنی و بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها برطرف می‌شود.

مسوول ستاد مرکزی ایران توانمند سیدابراهیم رئیسی همچنین بیان کرد: در بدو ورود به شهر چابهار با صحنه‌هایی از کپرنشینی مواجه شدیم که جا دارد توجه به وضعیت مردم این مناطق بیشتر توجه شود چراکه رویکرد اشرافی‌گری در جامعه نه برای مردم و نه برای انقلاب ما قابل قبول نیست.

او افزود: در چنین شرایطی وجود کپرنشینی و برخوردار نبودن بخشی از مردم از آب و برق، با گفتمان امام و انقلاب سازگار نیست.

گل‌محمدی بیان داشت: اگر مسوولان ما با خانواده‌های خود فقط یک شبانه‌روز در همین کپر‌ها و آلونک‌ها زندگی می‌کردند امروز شاهد چنین صحنه‌هایی در هیچ‌کجای کشور نبودیم.

او  افزود: امیدواریم در دولت ایران توانمند حداقل امکانات رفاهی و مسکن برای این افراد تامین شود.

مسوول ستاد مرکزی ایران توانمند سیدابراهیم رئیسی در کشور ادامه داد: سیاست‌های اشتباه باعث شده که بسیاری از ظرفیت‌های کشور نادیده گرفته شود و اگر ظرفیت‌های ارزشمند کشور شکوفا شود فکر نمی‌کنم هیچ فقیری داشته باشیم.

او  با بیان اینکه چابهار ظرفیت‌های اقتصادی و مردمان خوبی دارد اظهار داشت: در این منطقه اهل سنت و اهل تشیع با دوستی و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند و استحکامات مرزی پایداری در این منطقه داریم و اعتقاد داریم که باید بیشتر به این مناطق از کشور توجه کنیم.

او با بیان اینکه در دولت آینده توزیع عادلانه ثروت باید محقق شود گفت: همه منابع باید با عدالت بین مردم توزیع شود و ظرفیت‌های هر منطقه را در همان منطقه دید.

او با تاکید بر سپردن امورات به دستان مردم بیان داشت: باید بتوانیم از توانمندی‌های مدیریتی سیستان و بلوچستان را در همین منطقه ببینیم و مسوولیت‌ها را به جوانان بسپاریم.

گل‌محمدی همچنین بیان داشت: سرمایه‌گذاری باید در راستای پیشرفت و اشتغال جوانان باشد و ما به دنبال فرار سرمایه‌ها نیستیم و جذب سرمایه‌گذاران را در دستور کار داریم.

او  ادامه داد: با سپردن امنیت به جوانان بومی همین منطقه به دنبال این هستیم که سرمایه‌گذاران بیایند کار کنند و هم خودشان کسب سود کنند و هم به مردم منفعت برسد.

مسوول ستاد مرکزی ایران توانمند سیدابراهیم رئیسی در کشور تصریح کرد: از یک سال پیش موضوع آمایش امکانات موجود در سراسر کشور آغاز شد و در این برنامه، کمبود‌ها و فرصت‌ها و راهکار‌ها احصا شده است. بعد از گذشت ۴۲ سال قابل قبول نیست که مردم در چابهار و جنوب سیستان و بلوچستان از نعمت آب آشامیدنی محروم باشند.

او  اضافه کرد: با توجه به اتصال این منطقه به آب‌های آزاد و اقیانوس هند، باید بگوییم در بلوچستان مصداق واقعی «آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم» را شاهد هستیم.

او تصریح کرد: دولت باید برای رفاه مردم تلاش کند و قوه اجرایی موظف است که مشکلات مردم را برطرف کند و جای تعجب است که چرا از امکانات کشور برای حل معضل آب استفاده نشده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می‌شود.


حدود چهار هزار نفر در امر انتخابات در ایرانشهر مشارکت دارند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در این شهرستان همکاری دارند گفت: تمامی زیرساخت‌ها، امکانات و شرایط لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، امن، قانونمند، باشکوه و با حضور حداکثری مردم فراهم شده است.

علی شعبانی اظهارداشت: مردم شهرستان ایرانشهر در تمامی انتخابات حضور باشکوهی داشته‌اند و این بار در انتخابات ٢٨ خرداد با مشارکت حداکثری برگ زرین دیگری بر افتخارات خودشان رقم خواهند زد.

او  بیان کرد: مردم ما راه سعادت را یافته و با حضور پرشور پای صندوق‌های رای در این شرایط حساس، حمایت خود را از نظام و انقلاب به رخ دشمنان خواهند کشید و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان خواهند داد.

فرماندار ایرانشهر گفت: ١۴١ شعبه اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

او تصریح کرد: از این تعداد ٩٨ شعبه ثابت و ۴٣ شعبه سیار است که از این تعداد ۶٧ شعبه در مناطق شهری و ٧۴ شعبه در مناطق روستایی اعم از ثابت وسیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار