همتی گفت: با اجرای طرحی سه گانه، راهبرد توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه را پیش می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   عبدالناصر همتی، یکی از نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، امروز در گفتگو با مردم گلستان که از سیمای این استان پخش شد، گفت: این طرح شامل افزایش حداقل دستمزد، عادلانه سازی پرداخت یارانه و اعطای کارت‌های اعتباری خرید است.

او افزود: در یک دهه اخیر فقط سالی نیم درصد رشد اقتصادی داشتیم و اکنون شرایط اقتصادی کشور، شرایط مطلوبی نیست.

همتی گفت: اقشار مختلف گرفتار معیشت هستند و رفاه مردم تحت تاثیر تحریم‌ها به مرحله نامطلوبی رسیده است و اگر این روند ادامه یابد، نتایج بدتری خواهیم داشت.


بازنگری در روش اداره اقتصاد کشور


این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد و بهبود معیشت مردم تعریف شده، اما در کشور ما و بخصوص در استانها، اقتصاد تحت تاثیر سیاست است که باید تجدیدنظر شود.

 همتی افزود: بازنگری در روش اداره اقتصاد کشور، اولویت من است.

او اضافه کرد: نگاه متمرکز را باید از کشور برداریم و به استان‌ها نگاه اقتصادی‌ با توجه به ظرفیت آن‌ها داشته باشیم.

همتی گفت: راهبرد توسعه هر استان باید تدوین و هر استان باید از سوی نخبگان و شایستگان همان استان اداره شود تا توسعه متوازن استان‌ها و به دنبال آن توسعه کشور، محقق شود.

این نامزد ریاست جمهوری در ادامه گفت: با این همه ظرفیت، سیاست جذب توریست ما ناکارآمد است.

او افزود: واکسیانسیون سریع و عادلانه و جذب توریست به عنوان منبعی برای درآمد و اشتغال، یکی از محور‌های توسعه استان‌ها خواهد بود.

 همتی گفت: برای چهار شاهراه بین المللی جاده ابریشم، جاده کتان، کریدر شمال جنوب و کریدر ایران مدیترانه لازم است تا ریل گذاری انجام شود تا علاوه بر اتصال ایران به شاهراه ها، استان‌های کشور هم به هم متصل شوند.

او با بیان اینکه نظام توزیع و جمع آوری محصولات کشاورزی در کشور ما نقص جدی دارد، افزود: در کشاورزی، خرید باید تضمینی باشد و نه قیمت؛ راهبردی باید باشد که دلال‌ها نتوانند سودجویی کنند.


قومیت‌ها و مذاهب در گلستان فرصت و قدرتی ملی

 همتی با تاکید بر آزادی‌های اجتماعی، گفت: جوان‌های ما زمینه‌ای برای استفاده از اوقات فراغت ندارند و دچار روزمرگی شده اند که دولت ما در این باره حتماً برنامه دارد.

او با اشاره به اینکه زنان نیمی از جامعه ما هستند، افزود: زنان باید هویت مستقل خود را داشته باشند.

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: در استان گلستان توسعه بندرترکمن و تبدیل آن به منطقه ویژه اقتصادی، ضروری است و این امکان دارد.

 همتی گفت: تکمیل راه آهن اینچه برون و توسعه مبادلات گلستان با کشور ترکمنستان نیز از مواردی است که در این استان باید پیگیری شود.

وی، وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف در استان گلستان را یک فرصت و قدرتی ملی دانست و افزود: ملاک بکارگیری ما در مسئولیت ها، شایستگی، لیاقت و توانایی خواهد بود تا استان توسعه یافته ای را به دنیا نشان دهیم.

منبع: صدا و سیما 

 

انتهای پیام/ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.