خانه حصیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آبپخش دشتستان شهر ملی حصیر بافی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در مراسم افتتاح خانه حصیر در آبپخش گفت: این شهر به علت داشتن نخلستان‌های بسیار، صنعتگران خلاق و فعال و مواد اولیه مناسب در رشته حصیربافی پارسال به‌ عنوان شهر ملی حصیربافی در کشور به ثبت ملی رسید و افتتاح خانه حصیر، می‌تواند قدمی مثبت برای معرفی بهتر آبپخش در این حوزه باشد.

محمد‌حسین ارسطوزاده افزود: این مرکز با مشارکت بخش خصوصی و زیر بنای ۱۱۰ مترمربع، با هزینه‌ای افزون بر ۸ میلیارد ریال ساخته شده است که صنعتگران آبپخشی بیش از گذشته فعالیت در رشته حصیر بافی را با افتتاح این مرکز به شکل متمرکز دنبال خواهند کرد.

او ادامه داد: حصیر بافی می‌تواند به‌عنوان برند آبپخش و معرف آن در کشور باشد و موجب رونق اقتصادی این شهر شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به فعالیت تعداد بالای زنان سرپرست خانوار آبپخشی در رشته حصیر بافی عنوان کرد: صنایع‌دستی در کنار اعتلای فرهنگ و هنر یک منطقه به اشتغال پایدار آن بخش نیز کمک می‌کند که در همین زمینه با بهره‌برداری از خانه حصیر آبپخش برای ۵۶۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

ارسطوزاده بیان کرد: تلاش برای معرفی صنایع‌دستی استان به شکل مطلوب ادامه دار خواهد بود و ما از تمام ظرفیت مجموعه، برای حمایت از صنعتگران در تولید، عرضه و فروش محصولات استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.