مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان گفت :نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» در سراسر کشور بر گزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» در سراسر کشور بر گزار شد،گفت: اختتامیه جشنواره دوست من کتاب در اواسط تیر ماه در ایام گرامیداشت ادبیات کودک و نوجوان اعلام کرد که شیوه برگزاری مراسم منوط به نظر ستاد مبارزه با بیماری کرونا خواهد بود .

او با اشاره به ارسال ۲ هزار و ۹۱۱ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان «دوست من کتاب»، گفت: در مجموع با بررسی و نظر داوران ۷۹۴ اثر از این تعداد به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت ۲۴ اثر به عنوان برترین های این جشنواره انتخاب و معرفی شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان افزود:این جشنواره از ابتدای آذر ۹۹ آغاز و فراخوان آن منتشر شد که تا پایان دی برنامه ریزی شده بود اما به علت استقبالی که از آن به عمل آمد تا پایان بهمن تمدید شد.

زارعی درادامه افزود :محورهای جشنواره درسه بخش شاعران کودک از ۷تا ۱۲ سال –بخش شاعران نوجوان از ۱۳تا ۱۷ سال و بخش شاعران جوان و بزرگسالان بالای ۱۸ سال و در بخش داستان کوتاه در بخش های نویسندگان کودک –نویسندگان نوجوانان و نویسندگان بزرگسال برگزار شد.

او گفت: از آثار ارسالی ۷۹۴ اثر را ۳۹۱ نفر از سراسر کشور برای جشنواره آثار ارسال کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان بیان کرد:تعداد ۷۹۴ اثر را دبیرخانه به عنوان اثر قابل قبول دریافت و ثبت کرده است این تعداد اثر از ۳۹۳ نفر از سایر نقاط کشور بوده است که شامل ۲۱ شاعر کودک- ۴۰ شاعر نوجوان- ۱۹۱ شاعر بزرگسال و ۱۹ نویسنده کودک -۵۳ نویسنده نوجوان و ۶۹ نویسنده بزرگسال به این مرحله از جشنواره راه یافته است .

او درادامه افزود:استان های زنجان، قم،  فارس، چهار محال بختیاری، گلستان،خراسان رضوی، کرمان، آذربایجان شرقی،  اردبیل، همدان، سیستان و بلوچستان، البرز،کردستان،لرستان، تهران، اصفهان ،گیلان، آذربایجان غربی و خوزستان بیشترین آثار را به این جشنواره ارسال کرده اند. 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.