شماری از علمای اهل سنت خراسان رضوی حضور در انتخابات را باعث یاس دشمنان و ایجاد اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی دانستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مولوی گل‌محمد مومن مدرس حوزه علمیه احناف خواف در حاشیه گردهمایی علمای اهل سنت خراسان که با موضوع «انتخابات، امنیت پایدار» در مشهد برگزار شد، گفت: حضور پُرشور در انتخابات در حقیقت موجب یاس کسانی می‌شود که بدخواه این مردم و نظام هستند، مشارکت حداکثری، نشانه اعتماد مردم به نظام است که امنیت پایدار را به دنبال دارد.

او افزود: شرکت گسترده ایرانیان به ویژه اهل سنت در انتخابات پیش رو، بیانگر دلبستگی و امید و اعتماد آن‌ها به نظام اسلامی خواهد بود.

مولوی نورالله فرقانی امام جمعه خلیل آباد خواف هم با تاکید بر توجه به وصایای حضرت امام خمینی (ره) و در نظر داشتن صلاح کشور در این انتخابات، گفت: باید طبق آنچه بزرگان انقلاب فرموده اند، طوری عمل کنیم که به نفع نظام و جمهوری اسلامی باشد.


بیشتر بخوانید


او افزود: دستور اسلام آن است که مسلمان نباید نسبت به امور مسلمین بی اعتنا باشد، انتخابات هم از جمله مسائلی است که به همه مسلمین مرتبط است. امیدواریم همه مردم به خصوص اهل سنت با همت و شوری تمام در این امر مهم مشارکت حداکثری داشته باشند.

مولوی محمد ادهم اختری مدرس حوزه علمیه مظهر التوحید تایباد نیز گفت: مشارکت حداکثری یعنی این که تمام اقشار ملت اعم از شیعه و سنی و اقلیت‌های ساکن در ایران اسلامی باید در انتخابات شرکت کنند.

او با بیان اینکه اگر احکام اسلام اجرا شود همه مشکلات حل می‌شود، افزود: وقتی یک نفر به عنوان رئیس جمهوری یا هر منصب دیگری احکام و قوانین اسلام را رعایت کند، همه مشکلات حل خواهد شد و حق همه افراد ادا می‌شود.

مولوی حبیب الرحمن مطهری مدیر مدرسه علمیه احناف خواف هم با بیان اینکه مردم ایران بصیر و آگاه هستند، گفت: مردم در هر جا که احساس کنند حضور آنان به مصلحت کشور است، مشارکت حداکثری دارند.

او فزود: هر نظامی مخالفان خود را دارد، با توجه به اینکه نظام اسلامی ما علیه استکبار به پا خاسته و با سیاست‌های آن‌ها مقابله می‌کند، آن‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا مردم را از این نظام دلسرد کنند.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.