مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: رأی اولی‌ها و بانوان درانتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ پرشور ظاهر شوند تا درتحقق مشارکت حداکثری در انتخابات نقش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سالار قاسمی،   مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز یکشنبه درآیین افتتاح باشگاه کارآفرین کشوری و بزرگداشت روز ملی دختران که درکانون شهید فهمیده کرج که دربستر شبکه شاد برگزار شد، گفت: رای اولی‌ها با حضور پرشور و حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ جشن تکلیف سیاسی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: انتخابات ۲۸ خرداد، مهم‌ترین رخداد سال ۱۴۰۰ به شمار می‌رود که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است.

قاسمی با اشاره به این که رای اولی‌ها برای اولین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور می‌شوند، گفت: این دوره از انتخابات شاهد حضور دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

او افزود: نقش و جایگاه رای اولی‌ها در انتخابات به طور قطع برای این قشر تجربه‌ای بسیار جذاب خواهد بود و خاطره‌ای به یادماندنی برای آنان به یادگار خواهد گذاشت.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: مشارکت بانوان در همه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی یک ضرورت است و این مشارکت نقش تعیین کننده و اثرگذاری در انقلاب اسلامی دارد چراکه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب همواره به حضور بانوان تاکید داشته و دارند.

قاسمی در ادامه به نقش مهم و موثر همه اقشار درانتخابات پرداخت و افزود: درانتخابات ۲۸ خرداد ماه همه باید درپای صندوق‌های رأی حاضرشویم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

او به بیان این که مهم‌ترین اقدام وزارت آموزش و پرورش به منظور توانمندی دانش‌آموزان است، گفت: درکنار مسائل آموزش و تربیتی دانش آموزان باید به مهارت آموزی آن‌ها توجه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: توانمند سازی دانش‌آموزان نیازبه آیتم‌های مختلفی مانند یادگیری دارد، زیرا به میزان یادگیری که در جامعه اتفاق می‌افتد، انسان‌ها توانمند می‌شوند.

قاسمی گفت: برای توانمندسازی دانش آموزان باید به مهارت آموزی توجه کرد چراکه این دو لازم و ملزوم یکدیگرهستند.

او افزود: اگر دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی، تفکر انتزاعی، نقد کردن، گفتگو، نه گفتن، مهارت حل مسئله و برخورد با چالش‌ها را آموزش ببینند، در واقع دانش‌آموزان توانمندی خواهند شد.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.