سلفی گرفتن مریخ نورد چینی در فضا

اخیرا مریخ نورد چین یک عکس سلفی از خود و تیم همراهش در فضا گرفته که در این خبر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، گرفتن عکس‌های سلفی در سیاره مریخ، محدود به مریخ نوردان آمریکایی نیست. طبق جدیدترین گزارش ها، چین از مریخ نورد Zhurong خود، با کاشت یک دوربین از راه دور و عکس گرفتن در کنار سکوی فرودش، یک عکس گرفت که تیم و گروه تور را در آن می‌بینیم. کاوشگر رباتیک همچنین یک پانورامای گسترده و یک عکس از سکو گرفته و یکی از نماهای بدون مانع از سطح مریخ را بررسی کرده است.

مریخ نورد Perseverance ناسا در اوایل آپریل سلفی خود را ارسال کرد.

مطالعه مریخ نورد چین در مریخ

ژورونگ آماده است تا در طول ماموریت رسمی خود، حدود ۹۰ روز آب و هوا و زمین شناسی مریخ را مطالعه کند. البته تعجب نمی‌کنیم که اگر مانند مریخ نورد‌های ساخت آمریکا بیشتر طول بکشد. حتی اگر طبق برنامه هم انجام نشود، بازهم به عنوان اولین مریخ نورد غیر آمریکایی که با موفقیت در مریخ فرود آمد، کار‌های زیادی را انجام داده است.

سلفی گرفتن مریخ نورد چینی

این مریخ نورد در ژوئیه سال ۲۰۲۰ در داخل فضاپیمای چینی Tianwen-۱ به فضا پرتاب و در ماه فوریه وارد مدار مریخ شد.

ماموریت چین به مریخ از جمله شامل چند پروژه جدید فضایی است که این کشور دنبال می‌کند و شامل قرار دادن فضانوردان چینی در کره ماه و برخورداری از یک ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۲ است.

چین پیش از این هم در سال ۲۰۱۱ میلادی برای پرتاب کاوشگر به مقصد مریخ تلاش کرده بود، اما این ماموریت شکست خورد و فضاپیمای چینی پس از پرتاب از پایگاه قزاقستان، در جو زمین سوخت. البته این بار چین نه تنها به طور مستقل برای اجرای این ماموریت وارد عمل شده، بلکه همزمان مجموعه‌ای از یک مدارگرد و یک مریخ نورد را به مریخ فرستاده است تا سرعت انجام ماموریت‌هایش را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: مریخ نورد ، مریخ پیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.