معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دهه کرامت زمان مناسبی برای عرض ارادت به ساحت اهل بیت (ع) است، به همین مناسبت برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و تربیتی در البرز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش پرورش گفت: دهه کرامت زمان مناسبی برای عرض ارادت به ساحت اهل بیت(ع) است، چنانچه مقام معظم رهبری فرمود این دهه را پاس بداریم.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز به محدودیت برگزاری برنامه‌های دهه کرامت به دلیل تداوم شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: این محدودیت نمی‌تواند بن‌بستی برای پیروان اهل بیت (ع) ایجاد کند به همین دلیل برنامه‌ها در بستر فضای مجازی تدوین شده است.

فهمیده گفت: دهه کرامت در ماه ذی‌القعده از میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و با گرامیداشت احمد بن موسی الکاظم (ع) و امامزادگان ادامه پیدا می‌کند و درنهایت با میلاد امام رضا (ع) به پایان می‌رسد.

او  برگزاری زیارت مجازی، حفظ احادیث و داستان رضوی، مدیحه سرایی، خاطره نویسی، سفرنامه نویسی، مشاعره، محفل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، نماز درفرهنگ رضوی، دلنوشته، نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف وهمایش دختران را از جمله برنامه‌های ویژه دهه کرامت درمدارس، کانون‌های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن‌های استان به مناسبت دهه کرامت  دانست.

فهمیده گفت: این برنامه‌ها با هدف گسترش فرهنگ رضوی و زمینه سازی و التزام عملی به ارزش‌های اخلاقی، شناخت ابعاد مختلف زندگانی اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برنامه ریزی و اجرایی شده است.

او افزود: برگزاری زیارت مجازی، حفظ احادیث و داستان رضوی، مدیحه سرایی، خاطره نویسی، سفرنامه نویسی، مشاعره، محفل انس با قرآن ، مسابقه کتابخوانی، نماز در فرهنگ رضوی، دلنوشته، نمایشگاه مجازی حجاب از جمله برنامه های ویژه دهه کرامت در مدارس کانون های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن های استان به مناسبت دهه کرامت عنوان کرد.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.