سرانجام پس از مدت ها، کمپانی فولکس واگن از مولتی ون جدید خود پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فولکس واگن از خودرو جدید Multivan رونمایی کرد که برای بازار اروپا طراح شده و در ترکیب رنگی، 2 رنگ عرضه می شود. Multivan براساس معماری MQB VW ساخته شده و با انتخاب دو موتور بنزینی، دیزلی یا پیشرانه پلاگین هیبریدی در دسترس است.

در این خودرو هفت صندلی وجود دارد و پنج صندلی عقب را می‌توان در چیدمان‌های مختلف پیکربندی کرد. Multivan جدید با معماری MQB ساخته شده است که تقریباً تمام امکانات ​​گروه فولکس واگن را پشتیبانی می‌کند. VW می‌گوید که یک نسخه تجاری وجود نخواهد داشت و همه Multivans‌ها در یک نسخه تولید خواهند شد.  

فولکس واگن جدید Multivan در نسخه پلاگین هیبریدی عرضه می شود

Multivan در نگاه اول عالی به نظر می رسد،  نسخه معمولی آن طول ۱۹۵.۸ اینچی و نسخه توسعه یافته ۲۰۳.۷ اینچی خواهد بود. برای مقایسه با وسایل نقلیه موجود در بازار ایالات متحده، بین ون کار Ford Transit که طول آن ۲۱۷.۸ اینچ شروع می‌شود و Transit Connect که طولانی‌ترین نسخه آن ۱۹۰.۰ اینچ است، جای می‌گیرد.

هفت صندلی به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.  ردیف دوم Multivan نیز می‌تواند ۱۸۰ درجه بچرخد و صندلی‌هایی به سبک کنفرانس ایجاد کند. یک میز جمع شونده مرکزی وجود دارد که می‌تواند در امتداد یک مسیر بین ردیف‌های مختلف حرکت کند که باعث می‌شود فضای کمتری در قسمت جلوی محفظه مسافر از کمبود کنسول یا تعویض دنده استفاده شود.

فولکس واگن جدید Multivan در نسخه پلاگین هیبریدی عرضه می شود

گزینه‌های موتور شامل یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سطح ۱۳۴ اسب بخار قدرت و یک TSI ۲.۰ لیتری با ۲۰۱ اسب بخار قدرت خواهد بود. همچنین اروپایی‌ها شانس خرید آن را با یک موتور ۲.۰ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری دیزلی پیدا می‌کنند. پیشرانه ترکیبی، شامل یک موتور ۱.۴ لیتری و موتور الکتریکی خواهد بود که توسط یک باتری لیتیوم یون ۱۳.۰ کیلووات ساعت کار می‌کند که می تواند به حداکثر توان خروجی سیستم ۲۱۵ اسب بخار برسد. 

فولکس واگن جدید Multivan در نسخه پلاگین هیبریدی عرضه می شود

 گیربکس‌های DSG در همه نسخه‌ها استاندارد خواهند بود که  یک پیشرانه شش سرعته برای هیبرید و هفت سرعته برای موتور‌های دیگر خواهد داشت. تغییر به سکوی MQB و جدیدترین معماری الکترونیکی فولکس واگن به این معنی است که Multivan جدید بیش از هر نسخه ای، فناوری بسیار بیشتری را ارائه خواهد داد.

یک نمایشگر ابزار دیجیتال ۱۰.۳ اینچی و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی ۱۰.۰ اینچی استاندارد خواهد بود و همچنین Multivan از سیستم Volkswagen IQ.Drive برخوردار است که شامل کروز کنترل رادار با نگه داشتن خط فعال است.

فولکس واگن جدید Multivan در نسخه پلاگین هیبریدی عرضه می شود

قیمت‌ها هنوز منتشر نشده اند، اما Multivan جدید ارزان نخواهد بود. Caravelle نسل فعلی با قیمت حدود 44.500 دلار در آلمان آغاز می‌شود و فولکس واگن برای بسیاری از ویژگی‌های اضافی هزینه اضافی دریافت خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار