طالبان اعلام کرد در تامین امنیت فرودگاه‌ها و سفارتخانه‌ها دخالتی نمی‌کند و نیرو‌های افغانستانی باید عهده دار حفظ امنیت آن‌ها شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هندوستان تایمز، مقامات طالبان اعلام کردند نیرو‌های خارجی نباید امیدی به حفظ حضور نظامی خود در افغانستان پس از خروج از خاک این کشور داشته باشند. از این رو تامین امنیت سفارتخانه‌ها و فرودگاه‌ها برعهده نیرو‌های افغان است.

این در حالی است که مقامات غربی به ویژه آمریکا این روز‌ها در حال برنامه ریزی برای تامین امنیت غیرنظامیان غربی در افغانستان هستند.

ترکیه در روز‌های اخیر اعلام کرده حاضر است برای محافظت از نیرو‌های خارجی تامین امنیت فرودگاه کابل به عنوان مسیر اصلی خروج نظامیان خارجی را برعهده بگیرد.

مقامات طالبان هم در واکنش به این درخواست در بیانیه‌ای اعلام کردند تمام خاک افغانستان متعلق به مردم این کشور است و هیچ نیروی خارجی نباید امیدوار به بازگشت به این کشور پس از ترک افغانستان باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر کسی چنین اشتباهی را مرتکب شود مردم افغانستان و نیرو‌های طالبان با قاطعیت به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

قرار است تا چند ماه آینده تمامی نیرو‌های خارجی از افغانستان خارج شوند؛ بسیاری می‌گویند این اتفاق ممکن است آینده سیاسی کابل را با چالش مواجه کند. قدرت گیری نیرو‌های طالبان و افزایش تنش‌های داخلی از جمله نگرانی هایی است که این روز‌ها بسیاری آن را مسئله اصلی افغانستان می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار