وجین بیش از ۱۷۵ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار هکتار از شالیزار‌های این استان وجین شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید علی موسوی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی در گیلان گفت: ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزار‌های این استان معادل ۷۵ درصد آن تاکنون وجین شده است.

او با اشاره به اینکه نشاء شالیزار‌ها در گیلان به پایان رسیده است، افزود: ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان به روش ماشینی کشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ضرورت توجه شالیکاران در استفاده از ماشین آلات برای کاشت و برداشت برنج اظهار داشت: استفاده از دستگاه‌های نشاکاری و برداشت برنج برای کشاورزان مقرون به صرفه است ضمن اینکه با کشاورزی ماشینی هزینه‌های تولید برنج نیز کاهش یافته و کشت و کار برنج با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

موسوی اضافه کرد: ۱۷۱ هزار هکتار از شالیزار‌های استان گیلان در داخل شبکه از آب سد سفیدرود و بقیه خارج از شبکه از آب رودخانه ها، آب بندان‌ها و چاه‌ها بهره‌مند هستند.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار، رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

بیش از ۳۱۷ هزار شالیکار گیلانی کاشت برنج را به طور معمول از زمستان با دو نوبت شخم زمستانی آغاز و از اواخر نیمه دوم تیر تا پایان شهریور ماه محصولشان را برداشت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.