شناخت صحیح بازار سرمایه، کنترل تورم و موارد دیگر از جمله در خواست‌هایی است که مدیران بورسی برای بهبود بازار باید از نامزدها در خواست کنند.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به در برگیری بازار سرمایه و اهمیت آن در زندگی اقشار مختلف جامعه و مشکلاتی که بازار سرمایه دارد نامزدهای ریاست جمهوری با درک این موضوعات هر کدام وعد‌ه هایی برای حل مشکلات بازار سرمایه می‌دهند، حال برای کمک به بازار سرمایه از کارشناسان در رابطه با مشکلات بازار سرمایه و این که مدیران بورسی باید از نامزدها چه در خواستی در راستای بهبود بازار داشته باشند سوال پرسیده ایم.

عرفان هودی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با این سوال که مشکلات فعلی بازار سرمایه چیست؟ بیان کرد: مشکلات بازار سرمایه دلایل مختلف دارد، یکی از این دلایل تصمیمات غیر کارشناسی است که سازمان و مدیران آن اتخاذ می‌کنند و در هیچ کجای دنیا این نوع اقدامات صورت نمی‌گیرد، یکی دیگر از مشکلات بازار این است که در لحظه قوانین و مقررات آن دچار تغییر و تحول می‌شود و این تغییرات صرفا نظرات درون سازمان است و از دیگر فعالان بازار نظری گرفته نمی‌شود و معمولا این تصمیات غیر کارشناسی هستند و باعث ایجاد فضای بی اعتمادی نسبت به بازار می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: زمانی که سهامداران به بازار سرمایه اعتماد نداشته باشند حاصل آن بازار فعلی و صف‌های فروش قفل شده می‌شود. مشکل دیگر که باید به آن اشاره کرد نبود حامی جهت حمایت از بازار در روز‌های حساس است.


او گفت: دو صندوق توسعه ملی و تثبت بازاربا توجه به اساسنامه شان بیشتر از ۱۰۴ سهم نمی‌توانند خریداری کنند گرچه به دلیل حمایت از بازار آمده اند و ۲۰۰ سهم را نیز خریداری کرده اند، اما این تعداد کم است و باید این اساسنامه اصلاح شود.


بیشتر بخوانید


هودی در ادامه بیان کرد: شورای عالی بورس تصمیات ده گانه ۳+۷ را اتخاذ کرده بود که ۷ مورد از این مصوبات به شورای هماهنگی اقتصاد سران قوا رفت در این شورا موارد هفتگانه تصویب شد، ولی تا به اکنون ابلاغ نشده است این‌ها همه از جمله مشکلاتی است که بازار با آن دست پنجه نرم می‌کند.

دخالت در بورس باید متوقف شود تا سهامداران کمتر متضرر شوند

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات بازار سرمایه مدیران بورسی از نامزدهای ریاست جمهوری باید چه در خواستی داشته باشند تا به سود بازار باشد؟ اظهار کرد: قاعدتا یکی از مواردی که باید در خواست شود این است که نباید در داخل بازار سرمایه دخالتی صورت گیرد که نظام عرضه و تقاضای بورس را برهم نزنند، گا‌ها حتی اظهار نظر‌ها و برخی تصمیمات تعادل بازار را برهم می‌زند و زمانی که نظام عرضه و تقاضای بازار برهم بخورد خیلی از افراد از این موضوع متضرر می‌شوند.

او افزود: موضوع بعدی که باید مدیران بورسی در خواست کنند این است که نباید برای بازار تصمیمات کوتاه مدت اتخاذ شود و ریاست جمهور آینده باید به فکر این موضوع باشد که تصمیماتی اتخاذ کند که اول بلند مدت باشد و بعد دولت در آن کمترین میزان دخالت را داشته باشد.

بازار سرمایه یک فضای تحلیلی است

مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات بازار سرمایه مدیران بورسی از نامزدهای ریاست جمهوری باید چه در خواستی داشته باشند تا به سود بازار باشد؟ بیان کرد:نامزدهای ریاست جمهوری به درست این موضوع را متوجه شده اند که اگر در رابطه با بورس صحبت کنند یا در این زمینه وعده هایی بدهند به دلیل این که دغدغه عمومی جامعه است می‌تواند در انتخابات برایشان تاثیر مثبت داشته باشد، اما به یک نکته مهم توجه نکرده اند این که فضای بازار سرمایه یک فضای تحلیلی است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: حال که نامزدهای ریاست جمهوری از برنامه‌های خود به طور مشخص صحبت نمی‌کنند فعالان بازار هستند که باید دغدغه‌های خود را بیان کنند. کسی شک ندارد که قیمت گذاری دستوری سبب فساد و رکود تولید می‌شود پس از یک نامزد ریاست جمهوری انتظار داریم که با تاریخ و برنامه مشخص برای حذف قیمت گذاری دستوری برنامه ریزی کند.

سوری افزود: نکته بعدی که باید از نامزدها در خواست شود این است که برنامه‌های مشخص خودشان را در رابطه با کنترل تورم ارائه دهند تا بشود برنامه‌ها را تجزیه و تحلیل نمود، شاید در یک نگاه ساده انگارانه تورم را برخی به سود بازار بدانند واین که در کوتاه مدت سبب رشد بازار شود، اما اول این که این رشد سود واقعی به سرمایه گذاران نمی‌دهد و دوم این که دوره‌های تورم و رکود پی در پی که وجود دارد و شرایط نااطمینانی اقتصادی که موجود است، سبب می‌شود که کسب و کار‌ها نتوانند در کشور شکل بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: زمانی که کسب کار‌ها شکل نگیرند قاعدتا بازار سرمایه پویایی نخواهیم داشت بنابر ایم موضوع تورم موضوع بسیار مهمی است که مدیران باید از نامزدها در خواست داشته باشند که در این زمینه برنامه مناسب طراحی کنند.

بورس محل تامین مالی دولت نیست!

او ادامه داد: نکته بعد این که دولت‌ها باید این موضوع را بپذیرند که بازار بورس محل تامین مالی دولت نیست و دولت باید تعهد دهد که از بازار بورس تامین مالی نخواهد کرد و این موضوع را مشخص کند که اگر قرار است سهام دولتی به فروش برساند باید به صورت بلوکی و عمده به متقاضیان داده شود تا تعادل بازار برهم نریزد.

سوری گفت: اگر بازار سرمایه نتواند نقدینگی جامعه را کنترل نماید دولت برای کنترل نقدینگی باید هزینه کند. نگاه دولت اگر به جای نگاه تامین کسری بودجه نگاه حمایتی نسبت به بازار سرمایه باشد در نهایت سبب می‌شود که همین بازار سرمایه به کنترل تورم کمک کند.

نامزدها باید به نقش بازار سرمایه در اقتصاد ایمان داشته باشند

علیرضا تاجبرکارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات بازار سرمایه مدیران بورسی از نامزدهای ریاست جمهوری باید چه در خواستی داشته باشند تا به سود بازار باشد؟ اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین در خواست‌ها می‌تواند این موضوع باشد که به نقش بازار سرمایه در اقتصاد ملی ایمان و اشراف داشته باشند و از آن حمایت کنند عموما در کشور به نقش بازار پول بیشتر از بازار سرمایه اعتقاد دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: باید نامزدهای ریاست جمهوری ازکشور‌های موفق درس بگیرند و بدانند که بهترین راه هدایت نقدینگی به سمت تولید بازار سرمایه است و باید این موضوع در کابینه دولت نهادینه شود و به آن اعتقاد پیداکنند.

او در ادامه اظهار کرد: در خواست بعدی مدیران از نامزدها باید این باشد که از بازار شناخت کافی داشته باشند زمانی که شناخت کافی از بازار وجود داشته باشد اقداماتی در راستای ثبات و حمایت از بازار به درستی شکل می‌گیرد.

گفتنی است که با توجه به شرایط بازار سرمایه موضوعات مختلفی وجود دارد که مدیران بورسی می‌توانند از نامزدهای ریاست جمهوری ودر  آینده از رئیس جمهور منتخب در خواست نمایند تا  علاوه بر آگاهی کامل از بازار به بهبود شرایط  و اوضاع بازار  سرمایه  نیز کمک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
بورس به حال خودش رها کنید همه چیز درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
اقای رییسی نظرتان راجب کشور عربستان چیست ایا شرایط عادی میشه و باز میشه رفت حج؟؟؟؟
ما دیگه نمیخوایم یه عده به هر بهانه بریزن سفارت کشورهای دیگه رو تسخیر کنن و شرایط مملکت رو بهم بزنن
امیدوارم در کنار این کارها دلالان دزد کشور هم دستگیر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
پلیس باید امنیت جاده ها و برخورد با رانندگان قاچاق چی (شوتی) خطر ناک که درگیری ایجاد میکنن
پلاکشونم همه دستکاری شده مخصوصا مسیر تهران اراک به جنوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
اگه تمرکز _ دل و فکر و باور به حکومت ناب و بهترین سرشار از دلسوزی وصداقت بر داشتن توانایی و علم همه جانبه بر برپایی عدالت امام زمان عج داشتیم ! با ۱- ضجه و التماس و اشک ۲- همراه باتلاش به ریشه کنی گناه و ظلم در زندگی خانوادگی و اجتماعی خودمان با آموزه های دین اسلام خوش خلقی و صبوری وعقل _ داشتیم این کار ثمر بخش تر از چشم انتظاری چهارساله و هشت ساله به این و آن برای تحول زندگی مان بود یعنی زندگی تمام مردم.
Canada
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
باید صددرصد بورس در اتاق شیشه ای شفاف سازی
باشد تا ملت با خیال راحت سرمایه گذاری کنند
به هیچ وجه نباید مثل دولت روحانی
برای کسری بودجه
ملت را تشویق به ورود به بورس کنند
بعد سرمایه اندک شون از دست بره
توصیه من به رییس جمهور منتخب که اینشالله رییسی با همکاری قاصی زاده است
شفاف سازی از بالا به پایین که
تنها درمان فوری و تاثیر گذار بر وصع اسفناک کنونی است
تمام دزدی .اختلاس ووووو زد و بند و پارتی بازی
پشت عدم شفاف سازی قایم شده اند و
خودشون را فرشته نجات معرفی میکنند
شفاف سازی ....شفاف سازی
تا پرده ها کنار برود و
ذات هر کس نمایان شود ...به امید ان روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
با سلام . امروزه در اقتصاد ایران با یک پدیده بنام فرار سرمایه ها از کشور در قالب خرید خانه و پس انداز در بانکهای کشورهای همسایه روبرو هست . که متاسفانه از اقشار بلا به اقشار متوسط جامعه نیز کشیده شده است . و اگر این روند به همین منوال پیش رود تا فرار سرمایه در تمامی سطوح کشور بروبرو خواهد شد . از عوامل مهم ان
الف=عدم استقلال بانک مرکزی که باعث شده که نقدینگی جمع اوری توسط بانکها بجای اینکه بسمت تولید رود بسمت بنگاهداری بانکها کشیده شده است . و این بنگاه داری چنان در میان بانکها ریشه دوانده است که یکی از عوامل ورشستگی واحدهای تولیدی نیز شده است .
ب= وابستگی شدید دولت به درامدهای منابع مخصوصا نفت . قرار بود که کلیه درامدهای حاصل از فروش منایع مخصوصا نفت و گاز در صندوق توسعه ملی واریز شود . تا دولت مجبور شود بسمت جمع اوری و هدایت نقدینگی بسمت تولید رود . اما رواج فرهنگ راحت طلبی و ضعف مدیریت باعث شده است که هم نمایندگان و مدیران دولت علاقه ای به جمع اوری سرمایه های سرگردان مردم که در قالب افزایش نقدینگی در جامعه بروز می کند نشود .
بهر حال اگر دومورد اصلاح نگردد . در اینده ممکن است ایران تامین کننده منابع مورد نیاز صنایع کشورهای همسایه باشد.و تبدیل به وارد کننده اجناس و کالا تبدیل شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
دولت دخالت داشت تو بورس خوبم داشت ملتو بدبخت کردین بی وجدانها ...اه مردم بگیرتون الهی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
اینا تو یکسال گذشته نه پستی تو ایران داشتن نه تو ایران بودن ، دیشب هواپیماشون نشست زمین
France
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
دولت ماهیانه ۵۰ هزارمیلیارد تومن فقط بابت حقوق و یارانه باید بپردازه که ۱۱ هزار میلیاردش از مالیات تامین میشه فروش نفت هم که نیست.یا باید پول چاپ کنه یا کارمند اخراج کنه یا از بورس برداره.راه جایگزین دیگه در این وضعیت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
مسببین این حال و روزهای بورس باید محاکمه بشن
نمیشه به همین راحتی و با رفتن دولت پاسخگویی در مقابل مسائل ، مصایب و خسارتهای وارده به سهامداران هم از بین بره
این کار دولت یکی از کثیف ترین دزدیهای به ظاهر رسمی در کل تاریخ بشریته
ظلم پایدار نمیمونه
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
خیر
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
آقای همتی و مهرعلیزاده اگه خودتون به عملکرد و رفتار و برنامه و کارنامه خودتون یه نگاه در مناظره ها بیندازید اگر واقعا منصف و عادل باشید خودجوش استعفا میدین.
France
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
آقا رودربایستی رو بذارید کنار انتخابات رو حذف کنین از قانون کشور...چرا آخه اینهمه هزینه انتخابات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
حیف اون پولی که ماشینمو فروختم آوردم تو بورس براحتی پولم بخار شد خدا باعث و بانیشو لعنت کنه دیگه فحش آبدار نمیدم میدونم که منتشر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط محسن رضایی ، اقتصاد دادن واقعی و باتجربه و کامل و با برنامه که خیلی دقیق و عالی توضیح دادن به دور از حاشیه و اغراق در مورد همه چیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
کلمه دولت اشتباه هست. بورس محل تامین بودجه نظام بخصوص در این یکی دو سال بود. سال گذشته ریاست جمهوری از سرمایه گذاری در بورس حمایت کردند و مردم سرمایه های خود را وارد بورس کردند و بعد از ریزش بورس تا الان نه ریاست جمهوری نه مجلس و قوه قضاییه هیچ کسی از سرمایه های از بین رفته مردم حمایت نکرد. این خود نشان می دهد که این کار مانند مسئله بنزین و افزایش قیمت نرخ ارز و... با هماهنگی همه ارکان و فقط برای گذر از تحریم ها با توجه به سرمایه و دارایی های های مردم صورت گرفته است. البته تا الان هیچ کشوری و نظامی اینطور مردمش را نقره داغ نکرده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
کل مشکلات داخلی و خارجی کشور نتیجه هماهنگی و تصمیمات تمام ارگانها و نهاد هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
وقتی کشور داره ورشکست میشه و دخل و خرج دولت به هم نمیرسا به نظرتون چیکار میکنن؟ دست میکنن تو جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
یکی از دلایل رای ندادن هم همین بورس هست که دولت چندین بار دعوت کرد بعدم الان یک کلمه هم حرف نمیزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط اقای ریسی
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۸:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران نامزد مورد علاقه شما بر خلاف اینهمه تبلیغ رای نخواهد آورد زیرا برنامه ای ندارد.
رای ما به یک اقتصاد دان انقلابی خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
ایوووول ... حرف دل خیلیا رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
با سلام . امروزه در اقتصاد ایران با یک پدیده بنام فرار سرمایه ها از کشور در قالب خرید خانه و پس انداز در بانکهای کشورهای همسایه روبرو هست . که متاسفانه از اقشار بلا به اقشار متوسط جامعه نیز کشیده شده است . و اگر این روند به همین منوال پیش رود تا فرار سرمایه در تمامی سطوح کشور بروبرو خواهد شد . از عوامل مهم ان
الف=عدم استقلال بانک مرکزی که باعث شده که نقدینگی جمع اوری توسط بانکها بجای اینکه بسمت تولید رود بسمت بنگاهداری بانکها کشیده شده است . و این بنگاه داری چنان در میان بانکها ریشه دوانده است که یکی از عوامل ورشستگی واحدهای تولیدی نیز شده است .
ب= وابستگی شدید دولت به درامدهای منابع مخصوصا نفت . قرار بود که کلیه درامدهای حاصل از فروش منایع مخصوصا نفت و گاز در صندوق توسعه ملی واریز شود . تا دولت مجبور شود بسمت جمع اوری و هدایت نقدینگی بسمت تولید رود . اما رواج فرهنگ راحت طلبی و ضعف مدیریت باعث شده است که هم نمایندگان و مدیران دولت علاقه ای به جمع اوری سرمایه های سرگردان مردم که در قالب افزایش نقدینگی در جامعه بروز می کند نشود .
بهر حال اگر دومورد اصلاح نگردد . در اینده ممکن است ایران تامین کننده منابع مورد نیاز صنایع کشورهای همسایه باشد.و تبدیل به وارد کننده اجناس و کالا تبدیل شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
نامزد مورد علاقه شما رو حتی پروکاریوت ها هم بهش رای نمی دن
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۸:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
دادن سهام سی درصدی نفت به ملت ایران کار بزرگی از یکی از نامزدهای دولت سیزدهم طرحی شایسته و خوب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
دو زار بده آش به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
بعععععله مثل سهام عدالت که چقدر سود سرشار تو جیب مردم رفت و تمام سفره مردم با سود کارخانجات حسابی رنگین شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
متاسفم باعث و بانی بدبختی مردم را

به سرمایه ملت هم رحم نکردید

به مردم کمک که نمیکنید پولاشونو هم برداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
تو دولت آقای روحانی بورس شد منبع درآمد و کسری بودجه خودش رو از طریق بیچاره کردن و چپاول اموال ملت جبران کرد

اگه اینا میفهمیدن قیامتی هست این کارو با مردم نمیکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
اتفاقا اینا میدون قیامتی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
مردم مگه فهمیدن؟نه تا طرف گفت بورس ی سری با چادر شبا اونجا میخابیدن حقشونه تا با طناب پوسیده ی کسی که صبح تازه میفهمه تو مملکت چ خبره تو چاه نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
قیامت فقط برای من وشماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
ای کاش دولت سیزدهم دزدها رو از بورس اخراج کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
دولت ۱۳ هرکی که باشه بازهم کابینه‌اش همان کسانی هستند که سالهاست به صندلی های ریاست قفل شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
بخدا خیلی زندگیها به خاطر ضرر در بورس نابود شده، قضیه بورس باعث خیلی از مشکلات آینده مملکت میشه اگه براش یه فکر درست نکنن. مسؤولان هنوز عمق فاجعه بورس رو درک نکردن
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران
۱۸:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
آفرین به محسن رضایی میر قائد
دادن سهام سی درصدی نفت به ملت ایران در صورت برنده شدن ،طرحی ماندگار برای دولتش خواهد بود و نام و افتخار و ثروتی برای رفاه و آسایش ایرانیان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
پول نفت که قبلا بطور کامل سر سفره مردم اومده بود حالا این میخواد کمترش کنه بشه سی درصد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
جیب مردمو خالی کردند...اینقدر صغری؛کبری می چینید که چی؟خوردند و تامین کردند یه آب هم روش.
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
متاسفانه هر چی میکشیم از درک یا سادگی یک عده هستش که یا پول زیاد رو دوس دارن یا عاجز هستن در سرمایه گذاری یا واقعا اطلاعات و استعدادشو ندارن و در اینمورد هم بانک مرکزی و دولت و چن تا خصولتی و خصوصی نهایت سود رو بردن.
مردم باید آگاه باشن ارزش سهام شرکت‌ها داراییها و سود و ضرر و زیان سالیانشونه. که در ایران معمولا شرکت‌ها بیشتر سربه سر میشن یا ضرر میکنن و چن شرکت نهایتا سود دارن پس یک چیز بیشتر برا ارزش سهام شرکت‌ها نیس اونم داراییهاست که اونم قیمت گذاری پایه داره تازه اگه درست باشه پس اگر ارزش سهامی رفته بالا هیچ منطقی نداره و کاملا نقشه شومی نهفته داره، مردم باید به سرمایه گذاریهای مردم محور و هوشمند رو بیاورن. وگرنه باز گرفتار بازارهای سیاه دیگر خواهند شد. این بی اعتمادیها باعث شده سرمایه های مردم در بازار تولید و ارزش افزوده چرخش نداشته باشه و حتی از دور تجارت هم خارج شده
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۱۸:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
با رفتن رئیس به بورس و قرمز شدنش کاملا معلوم شد که چه بلایی این روحانی سر بورس درآورده و دق دلی خود را بر سر مردم امروز کاملا خالی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
همه خیانتکارها باید( اعدام ) شوند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
یک سوال ،
کدام نامزد بی برنامه ترین و دارای بیشترین تبلیغ است؟؟؟؟
نکته مهم ،ساخت یک ملیون واحد مسکن درسال طرح مجلس انقلابی است نه شعار دولتها!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
بد پا قدم ، با ورود به بورس شاخص مثبت شروع به ریزش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
اون کسانیکه با بورس و سرمایه های مردم بازی کردند و باعث ضرر و زیان مردم شدند باید جوابگو باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
منتظر باش جواب بدن
کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
تا حالا کدام مشکل را پاسخگو بوده‌اند؟
آخرین اخبار