مهم‌ترین حوادث ۲۳ خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تویوتا‌های قاچاق در شیراز توقیف شدند

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف ۲ دستگاه خودرو تویوتا قاچاق به ارزش ۳۲ میلیارد ریال در یکی از محله‌های شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری ۲ دستگاه خودرو تویوتا در ۲ پارکینگ در یکی از محله‌های شیراز مطلع و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او اظهار کرد: ماموران انتظامی سریعا ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۲ دستگاه سواری تویوتا قاچاق و فاقد هر‌گونه مدارک گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر مالک پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش خودرو‌‎های مکشوفه، ۳۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

۱۳۴ کیلو تریاک در لارستان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۳۴ کیلو تریاک در محور‌های فرعی منتهی به شهرستان لارستان خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: مأموران انتظامی لارستان در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان هنگام کنترل وسایط نقلیه عبوری در محور فرعی و خاکی دشت کوران این شهرستان، به ۲ دستگاه سواری پراید و موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او عنوان داشت: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو پراید را توقیف و با توجه به کوهستانی بودن منطقه راکب موتورسیکلت با استفاده از پوشش گیاهی منطقه متواری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از سواری پراید ۹۶ کیلو تریاک و در پاکسازی محل تردد موتورسیکلت ۳۸ کیلو تریاک (در مجموع ۱۳۴ کیلو) کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری راکب متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه راننده و سرنشین پراید پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: استان فارس محل ناامنی برای قاچاقچیان می‌باشد و پلیس برابر قانون به شدت با سوداگران مرگ برخورد می‌کند.

جلوگیری از خروج ۱۶۰ راس گوسفند قاچاق از کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۱۶۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "شیراز-اصفهان" به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازدید از این خودروها، ۱۶۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز که در حال انتقال به استان‌های ساحلی و خروج از کشور بود کشف و در این رابطه ۲ نفر نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه ارزش گوسفند‌های کشف شده بنا به نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری ۲ سارق با ۴۰ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۲ سارق و کشف ۴۰ فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: مأموران پس از تلاش‌های شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، موفق شدند ۲ سارق سابقه دار را در این خصوص شناسایی و طی دو عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه در بازجویی‌های انجام گرفته مشخص شد این متهمان علاوه بر سرقت قطعات خودرو، اقدام به سرقت از اماکن خصوصی نیز می‌کرده اند، گفت: سارقان در تحقیقات تکمیلی به ۴۰ فقره انواع سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کردند.

سرهنگ حبیبی به شهروندان هشدار داد: از پارک کردن خودرو‌های خود در مکان‌های خلوت، پرت و تاریک خودداری و برای این منظور از پارکینگ‌های سطح شهر استفاده کنند.

کشف ۳۵ رأس احشام مسروقه در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف ۳۵ رأس احشام مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان فیروزآباد، پلیس با جدیت وارد عمل شد و در مدت کوتاهی با انجام کار‌های عملیاتی باند این سارقان را شناسایی کردند.

او با بیان اینکه پلیس شهرستان فیروزآباد با اقدامات فنی و تخصیی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را دستگیر کنند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳۵ راس گوسفند مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد آرامش و امنیت برای مردم است، اما از شهروندان تقاضا داریم با نصب دوربین مداربسته در محل‌های نگه داری احشام سارقان را در انجام عمل مجرمانه خود ناکام گذارند.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان داشت: ماموران انتظامی ممسنی در راستای مبارزه با قاچاق کالا حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی موتورسیکلت را توقیف کنند.

نیکبخت با بیان اینکه موتورسیکلت مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است، گفت: کارشناسان ارزش ان را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی بیان کرد: راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

ناکامی سودجویان در قاچاق احشام

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۴ راس گوسفند در آن شهرستان خبر داد که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ به استان‌های مرزی قاچاق می‌شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ حامل احشام مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو‌ها ۲۴ راس گوسفند قاچاق را کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش آن را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه رانندگان خودرو‌ها با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: احشام مکشوفه تحویل ستاد تملیکی استان شد.

کشف کالای قاچاق در خرم بید

جانشین فرمانده انتظامی خرم بید از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم سیدرحمان هاشمی بیان کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید جنتی فر خرمبید حین کنترل محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، ۲ دستگاه آبمیوه گیری، ۹۷ عدد درب زود پز، ۳۰ دستگاه دوچرخه، یک دستگاه ماشین لباسشویی و ۴ عدد گیربکس خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی "خرم بید" با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۳۹ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۳۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آباده و استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۲ سوداگر مرگ قصد انتقال یک محموله تریاک از شیراز به اصفهان را دارند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران آباده قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور شیراز-اصفهان اعزام و یک دستگاه پژو پارس متعلق به قاچاقچیان مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن ۳۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ مسعودی با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: برخورد قاطع با عناصر توزیع مواد مخدر به صورت جدی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

پایان کار موتورسواران هنجارشکن در فسا

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی عاملان انتشار فراخوان‌های راه‌اندازی کاروان موتورسواری در آن شهرستان خبر داد که با حرکات نمایشی موجب اخلال در نظم عمومی و آرامش شهروندان می‌شدند.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در پی نارضایتی شهروندان از حرکات نمایشی برخی موتورسواران در سطح شهر، افسران پلیس فتا شهرستان فسا موفق شدند در رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صفحه اینستاگرام و گروه واتساپی که با انگیزه‌های مختلف نوجوانان را به حضور در کاروان‌های موتوری ترغیب می‌کردند شناسایی کنند.

او افزود: با اقدامات فنی انجام شده ماموران انتظامی ۵ نفر ادمین صفحه و گروه مجازی که از عاملین انتشار فرخوان‌ها بودند را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد عضویت در گروه‌ها و حضور در کاروان‌های موتور سواری ضمن مخاطرات جانی برای راکبان موتورسیکلت، موجب بر هم زدن نظم عمومی و آرامش شهروندان می‌شود که پلیس بنا به وظیفه ذاتی خود با هنجارشکنان و مخلان نظم برخورد قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.