رئیسی شیوه نامه‌های بهداشتی در نظر گرفته شده برای انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره رعایت نکات بهداشتی در برگزاری انتخابات بیان کرد: مراحل ثبت نام به بهترین نحو با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شد و پیش بینی ما این بود که ممکن است در تبلیغات که اکنون با آن مواجه هستیم مشکلاتی پیش بیاد و باید توجه داشت امسال شرایط با دوره‌های قبل تفاوت کرده است.

او افزود: تجمعات باید در فضای باز و با فاصله و هر فرد در فضای ٨ متر مربع قرار داشته باشد و با توجه به رنگ بندی در ستاد‌ها جلسات برگزار شود؛ در شهر‌های قرمز حداکثر ١۵ و در شهر‌های زرد حداکثر ٣٠ نفر جلسه برگزار کنند.

رئیسی با بیان اینکه  بیش از ٩٠ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تبلیغات انتخاباتی رعایت شده است، گفت:  گاهی دیده شده که صندلی از قبل با فاصله چیده شده است، اما مردم تجمع کرده اند و برنامه تبلیغاتی شلوغ شده است.

او ادامه داد: افراد دخیل در اجرای انتخابات تست PCR کرونا می‌دهند تا به کرونا مبتلا نباشند و شرط حضور آن‌ها تست منفی اشت علاوه بر آن بازرسان بهداشتی برای اولین بار در هر شعبه رای حضور خواهد داشت و جزو عوامل اجرایی انتخابات خواهند بود.

رئیسی تاکید کرد: این اطمینان را می‌دهیم که پای صندوق‌های رای مشکلی به وجود نخواهد آمد، موضوع  سلامت مردم در وزارت کشور مانند وزارت بهداشت در اولویت است؛ قبل از انتخابات می‌گفتیم برای ثبت نام و روز رای مشکلی نخواهیم داشت؛ احتمال بروز مشکل در دوران تبلیغات وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: شیوه نامه‌ها در شعب اخذ رای در همه شهر‌ها بدون در نظر گرفتن رنگ بندی یکسان است چرا که شیوه نامه‌های سخت گیرانه را ابلاغ کرده و انگشت زدن و استامپ زدن را حذف کرده ایم البته  مردم خودکار همراه بیاورند همچنینو تهویه محل اخذ رای باید مناسب باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار