نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مساله اصلی کشور روش اداره ونوع حکمرانی و نگاه به مردم در اداره کشور است. به ازای هر شهرستان باید یک پایتخت داشته باشیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان بوشهر که عصر امروز از شبکه استانی سیما پخش شد، بیان کرد: مردم استان مبارزان و دلاورانی که از سالیان دور با اشغالگران جنگیده اند از زمان رئیسعلی دلواری و قبل‌تر و بعد از او و کسانی که اجازه ندادند کشور ما به اشغال خارجی درآید و در جریان جنگ تحمیلی به عنوان مرزبانان دریایی در مقابل تهاجمات خارجی ایستادگی کردند و شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

او ادامه داد: استان بوشهر امروز هم مرکز توجه همه ایرانیان عزیز است به عنوان یکی از مراکز بزرگ تولید انرژی پایتخت انرژی ایران است و تقریبا شبکه بزرگ گاز کشور وابسته به این استان است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دوستان خیلی خوبی در استان بوشهر دارم توفیق داشتم به این استان سفر کنم مهمان نوازی دوستانم را فراموش نمی‌کنم توفیق داشته‌ام طی چند مرحله به پروژه‌های عسلویه سرکشی کرده‌ام و اتفاقات خوبی که در آنجا افتاده است را از نزدیک ببینم استان بوشهر استان غنی است در ابعاد مختلف غیر از انرژی ساحل بلندی در شمال خلیج فارس دارد.

فرصت‌ها و نیازهای هر شهرستان بررسی شد

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه صنایع دریایی و شیلات و شغل شریف ملوانی و دریانوردی  از گذشته در استان بوشهر باب بوده است، عنوان کرد: ما در دولت سلام به عنوان فرزندان شما نه اینکه از دور دستی بر آتش داشته باشیم، هم اطلاعاتی کلی دوستان ما از کل استان بوشهر جمع آوری کرده‌اند و در اختیار من گذشته‌اند و هم شهرستان به شهرستان فرصت‌ها، تهدید‌ها و نیاز‌ها در دولت سلام مطمح نظر خواهد بود. ما نه تنها برای کل کشور بلکه برای هر استان و هرشهرستان برنامه ریزی می‌کنیم. 

او تاکید کرد: ما جمعی از جوانان کشور سال ها است به این موضوع فکر می‌کنیم علت مزمن شدن برخی مشکلات و اینکه حل و فصل نمی‌شوند چیست معضلاتی در کل کشور و هم مناطق پیرامونی، معضلاتی مانند نبود کفایت درآمد برای معیشت، اشتغال و بیکاری و گرانی‌ها و موضوعاتی مثل این دغدغه ذهنی ما است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چندسالی است که با جوانان تجربه و اندیمشند به ویژه وقتی بحث گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و موضوع ایجاد تمدن اسلامی –ایرانی مطرح و مسئولیت به جوانان واگذار شد کار‌های جدی انجام دادیم.

دعوای انتخاباتی ما سر جابه جا شدن ۲۷۵ اتوبوس مدیر است

قاضی زاده هاشمی افزود: آنچه به آن رسیده ایم که مشکل در این نیست که این جناح یا آن جناح سر کار باشد دعوای انتخاباتی ما سر این شده که ۱۳ هزار و ۷۰۰ مدیر از مدیرکل به بالا بیاید و بروند ۲۷۵ اتوبوس مدیر بیایند و بروند، هر چند برخی مواقع اتوبوس‌ها رنگشان را عوض می‌کنند و خودشان را در جناح‌های مختلف جا می‌زنند افرادی که روزی با راست‌ها راست بودند، با چپ‌ها چپ با اعتدالی‌ها اعتدالی وهر روز به یک رنگ در می‌آیند.

او گفت: مساله این آدم‌ها نیستند این آدم‌ها از این منظر که به مسائل اساسی توجه نمی‌کنند مساله هستند، از این نظر که حاشیه سازی می‌کنند مساله هستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: مساله اصلی روش اداره کشور ونوع حکمرانی و نگاه به مردم در اداره کشور است این که اصالتا مسئولین قیم مردم هستند یا کارگزاران مردم، مسئولین وکلای مردم هستند یا سرپرستان مردم.

روش اداره کشور را بازبینی کرده‌ایم

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: به محض اینکه انتخابات تمام می‌شود انگار کل اختیارات عالم به مدیرانی که بر سر کار می‌آیند واگذار شده است و آن‌ها هر تصمیمی دلشان بخواهند درباره سرنوشت مردم می‌گیرند. دولت‌های ضد مردمی و ضد ملت بدون توجه به منافع مردم به منافع دولت توجه می کنند توجه به برخی اشخاص یا وابستگان قدرت در دولت اتفاق می‌افتد.

او عنوان کرد: ما سعی کردیم که روش اداره کشور را بازبینی کنیم در گام دوم مدل حکمرنی جدیدی را متولد کردیم که امور به مردم واگذار شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: حرف بنده این است که آیا شما مسائل استان را بهتر درک می‌کنید یا فلان کارشناس در فلان وزارتخانه در تهران؟ یک تهران درست کردیم و همه اختیارات کشور را به باد دادیم یک پایتخت درست کردیم و شده یک کشور با یک پایتخت و همه امکانات کشور در اختیار این پایتخت و احتمالا با فاصله زیاد بین چند کلان شهر توزیع کردیم.

۴۸۵ پایتخت به جای یک پایتخت

قاضی زاده هاشمی گفت: تهران پایتخت سیاسی، تجاری، علمی و فرهنگی است و همه چیز در آنجا متمرکز است. ما تصمیم گرفته‌ایم که این نظام را کاملا معکوس کنیم یعنی به جای یک پایتخت، ۴۸۵ پایتخت به تعداد شهرستان‌ها یک کشور ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه این رویکرد به مثابه این است که تمام اختیارات متمرکز دولت در پایتخت را، فرمانداران در سطح شهرستان‌ها هم داشته باشند افزود: اصل ۱۲۷ قانون اساسی به دولت اجازه می‌دهد که اختیارات هیات وزیران را د رخبه کسان دیگر نیز تفویض کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما از این ظرفیت قانون اساسی استفاده می‌کنیم و تمام اختیارات اجرایی و تصدی هیات وزیران را به فرمانداران شهرستان‌ها می‌سپاریم و فرمانداران را پاسخگو می‌کنیم به مردم.

اگر مردم از مسئولی راضی نباشند او را عزل می‌کنیم

قاضی زاده هاشمی گفت: اولا مسئولین با پیشنهاد و نظر نخبگان استان منصوب می‌شوند و اگر یک سوم مردم از آن‌ها رضایت نداشته باشند از سوی دولت عزل می‌شوند. اصلی‌ترین وظیفه مسئولین این است که رضایت مردم را جلب کنند سامانه الکترونیک درست کردیم که اگر یک سوم مردم از مسئولی ناراضی باشند پس از احراز هویت و راستی آزمایی امضاها،مسئول عزل شود. این طور مسئولان استانی پاسخگوی مردم خواهند بود.

او بیان کرد: تصمیماتی که تهران می‌گیرد در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با شورای برنامه ریزی استان بودجه‌ای که متعلق به شهرستان است به شورای برنامه ریزی شهرستان داده می‌شود و اختیارات اجرایی در اختیار مسئول قرار می‌گیرد و این کار مسئول را در برابر جامعه پاسخگو می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بوشهری‌های عزیز با آن جغرافیای فرهنگی و اصالت و ریشه‌ای که دارند درمبارزه با استعمار، در طول تاریخ سفیران فرهنگی در جهان هستند ملوانانی که به سراسر جهان مسافرت می‌کنند به اقصی نقاط جهان، و ایران را به سایرین معرفی می‌کنند. قلب انرژی ایران در عسلویه است عسلویه جایگاه فوق العاده مهمی در کشور پیدا کرده است که باید مراقبت کافی از آن بشود.

قاضی زاده هاشمی افزود: استان بوشهر یک و نیم میلیون نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان دارد. مردم بوشهر عمدتا مردمی عاشق اهل بیت هستند.این استان در صادرات و واردات دریایی نقش مهمی دارد صنعت صیادی، کشاورزی و نخل داری و اهمیت راهبردی اقتصادی دارد.

او عنوان کرد: شهر بوشهر شهری قدیمی است یکی از نگین‌های ما در شمال خلیج فارس است همیشه مورد طمع استعمارگران بوده که نشان دهنده اهمیت آن است. جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد و دسترسی به آب‌های آزاد و حمل و نقل دریایی در آنجا رونق دارد.

حمل و نقل دریایی بوشهر را با پشتیبانی ریل و آزاد راه کامل کنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بحث احداث راه آهن شیراز-عسلویه-بوشهر و آزاد راه شیراز –بوشهر جدی است و باید با جدیت دنبال شود. باید حمل و نقل دریایی در بندر بوشهر را با پشتیبانی ریل و آزاد راه کامل کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: بوشهر نقش مهمی برای تزریق کالا به کشور‌های جنوب خلیج فارس دارد بندرگاه کانتینربر باید در آنجا تقویت شود. باید خرمای لذیذ بوشهر با گسترش صنایع فرآوری توسعه یابد.

او گفت: حاشیه نشینی در بوشهر رشد یافته مانند کلان شهر‌های دیگر که باید فکری جدی برایش شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: زنجیره تولید و ارزش افزوده دام و به ویژه ماهی و شیلات به صورت گسترده توسعه یابد و صید ترال محدود شود.

هر شهرستان استان بوشهر توانمندی‌های  فراوانی دارد

قاضی زاده هاشمی سپس به هر یک شهرستان‌های استان بوشهر جداگانه پرداخت و ابتدا به شهرستان تنگستان سلام کرد و ادامه داد: تنگستان از شهرستان‌های تاریخی است قابلیت مناسبی در تجارت دریایی و گردشگری دارد، آنجا قاچاق مقداری رایج است درآمد مردم از این مسیر ته لنجی اتقاف می‌افتد که باید سروسامانی به آن دهیم از پنهان کاری خارج شود مجوز رسمی دهیم تا مردم بتوانند درآمد کافی داشته باشند واز سوی دیگر باید درآمد‌های موازی ایجاد کنیم درحوزه گردشگری که لازمه آن گسترش زیرساخت‌های رفاهی درمانی و هتل و .. است.

او با اشاره به شهرستان جم گفت: جم سابقه تاریخی دارد و جزء بندرگاه‌های تاریخی ما است آنجا پالایشگاه گاز و نفت وجود دارد باغ‌های لیمو و مرکبات که لازم است در این عرصه‌ها کمک کنیم. متاسفانه دراین شهرستان بخش درمان ضعیف است میزان طلاق مقداری افزایش یافته و کیفیت جاده‌های جم به ویژه جاده‌های روستایی پایین است وصنایع فرآوری کشاوزی کم است باید به این حوزه‌ها توجه کرد و متاسفانه صنایع نفت و گاز آلودگی هوا ایجاد کرده است.

او دشتستان را تاریخی، بزرگ و پرجاذبه خواند و افزود: صنایع دستی گسترده‌ای دارد، صیفی کنجد پیاز نباتات علوفه‌ای آنجا زیاد کشت شده است، موقعیت استراتژیک ترانزینی دارد مقدری منابع زیرساخت ضعیف است و زیرساخت صنعتی که باید اتفاق بیفتد نیست پشتیبانی در صنایع دامی ضعیف است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دشتی جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دارد واحد کربنات کلسیم و تولید کاغذ از سنگ آنجا وجود دارد و خاک مناسبی برای توسعه کشاورزی دارد که باید سرمایه گذاری بیشتری شود. تجهیزات بیمارستانی خوبی ندارد باید برایش کار جدی کنیم و از معادن مانند کوه نمک به خوبی استفاده شود و برای فرآوری محصولات معدنی باید پیش بینی کنیم. همچنین زیرساخت‌های لازم در این شهرستان خوب نیست و مهاجرت بالاست که باید فکری جدی شود.

قاضی زاده هاشمی درباره دیر هم بیان کرد: دیری‌ها به آب‌های آزاد و سواحل دسترسی دارند جاذبه‌های گردشگری دارند، بزرگراه گناوه بوشهر دیر باید به سرانجام برسد ذخایرگازی خوبی در این شهرستان وجود دارد شهرک صنعتی پارس(منطقه ویژه پارس) در مجاورت دیر است. محصولات کشاروزی رونق دارد، باید صنایع بسته بندی برای صادرات بهترین محصولات را پیش بینی کنیم.خدمات بهداشتی و درمانی و صنایع فرآوری باید توسعه یابد. آسیب‌های اجتماعی و امنیتی وجود دارد که باید اصلاح شود.

او با اشاره به اینکه دیلم جاذبه‌های گردشگری طبیعی دارد، افزود: بازارچه ساحلی دیلم با کشور‌های عربی مبادلات تجاری دارد و منطقه ویژه اقتصادی هم در دست ساخت است، دو خور دارد که ویژه شناور‌های سبک است، شرکت‌های نفتی گسترده در اطراف است. باید دنبال کشت توسعه گلخانه‌ای در دیلم باشیم آنجا متاسفانه زیرساخت بوم‌گردی و صنایع بالادستی معادن هم ضعیف است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: عسلویه عزیز با وجود ظرفیت‌های گردشگری فوق العاده طبیعی و دسترسی آب‌های آزاد پایتحت انرژی ایران است، پتروشیمی‌ها در آنجا زیاد است که باعث توسعه اشتغال شده و بیکاری در آنجا کمتر از دیگر نقاط است، اما آنجا اقامتگاه‌های کارگری داریم که دور از خانواده‌ها هستند باید جوری شرایط زندگی فراهم شود که شاهد تجرد کارگران مهاجر و عوارض آن نباشیم. آلودگی هوا نیز وجود دارد باید تلاش شود با فیلترینگ مناسب موجب آلودگی منطقه نشود.

قاضی زاده هاشمی افزود: کنگان منطقه فوق العاده گردشگری به شمار می‌رود و دارای ذخایرعظیم گازی است صنایع دستی مانند معرق کاری دارد، صادرات با قطر دارد، تجارت بین المللی فعال دارد باید زیرساخت‌های انرژی را در کنار عسلویه در آنجا گسترش یابد. آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق در این شهرستان افزایش یافته و خدمات درمانی و بهداشتی متاسفانه ضعیف است.

او به گناوه اشاره کرد و گفت: گناوه دسترسی به بنادر و سواحل دارد، وجود شهرک صنعتی و قرارگیری در کنار جاده ترانزیتی با خوزستان که خیلی مهم است آنجا خیلی از محصولات مربوط به خرما و ژل‌های خوراکی و فراورده‌های لبنی تولید می‌شود. صادرات محصولات کشاروزی فعال است که باید صنایع فرآوری و بسته بندی گسترش یابد. مهاجرت به استان‌های همجوار برای درمان اتفاق می‌افتد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی در استان و به ویژه این شهرستان‌ها باید توسعه یابد. روابط دریایی میان شهرستان‌ها و کشور‌های همسایه باید گسترش یابد.

شهرستان‌های بوشهر نباید مهاجر فرست باشند

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: تمام شهرستان‌های استان بوشهر دارای ظرفیت فوق العاده اقتصادی هستند نه تنها نباید مهاجر فرست باشند بلکه با توجه به ارزش افزوده صنایع نفت، گاز و تجارت دریایی و بین المللی باید بتوانند ثروت فراوانی برای جامعه فراهم کنند.

مشکلات و توانمندی‌ها را می‌فهمم

او با معرفی خود گفت: بنده سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی هستم. فرزند ملت ایران. یک شهرستانی، سیاستمداری جوان، جوان‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری، دانشیار دانشگاه و کسی که ۱۳ سال است نماینده شما مردم در مجلس بوده است و با مسائل مردم و اصناف مختلف در اقصی نقاط کشور آشنا شده و فرصت دیدار با مردم را در نقاط مختلف داشته است. مشکلات را لمس کرده حس کرده و فهمیده مشکلات را درک کرده توانمندی‌ها را فهمیده، فهمیده که ما مردم خیلی خوبی داریم جوانان عالم و بسیار خوبی داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: حتی مدیران خوبی داریم که سر جای خود قرار نگرفته اند یا از دایره دولت به علت بله قربان نگفتن به صاحبان زر و زور بیرون قرار گرفته اند رهبر فرزانه‌ای داریم منابع بسیاری داریم توانمندی‌های زیادی داریم، اما روش اداره کشورمان صحیح نبوده است به همین علت یک نهضت جوانانه شکل گرفته است.

تلاش برای ساختن ایرانی بدون تبعیض و عادلانه 

او گفت: بنده نه به عنوان یک نفر بلکه به عنوان نماینده یک جریان فکری که جوانان به پاخاسته شما هستند برای ساختن ایرانی جدید قدرتمند و بدون تبعیض و عادلانه با رویکرد و روش جدید با اقدام‌های موثر پا به میدان گذاشته اند تا بتوانند با همت بلند شما مردم به نتیجه برسند به همین علت دولت سلام به همه سلام می‌گوید به آینده مردم و تمامی اقوام و مذاهب و گروه‌های اجتماعی و اصناف مختلف جنسیت‌های مختلف کودک نوجوان میانسال و مسن و همه و همه سلام می‌گوید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دولت سلام، والسلام می‌گوید به تبارگرایی، سیاست زدگی، حاشیه سازی بی توجهی به مردم و این دولت که فرزندان شما مردم هستند خود را وقف می‌کند که ۲۴ ساعته مجاهدانه و شبانه روزی تلاش کند در کنار شما باشد درکل این سرزمین تا ان شاءالله ایران را به نقطع متعالی برساند. مردم عزیز استان بوشهر سلام.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.