استاندار کرمانشاه، مجموع بودجه امسال استان را ۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۷۳۱ میلیارد تومان اعتبارات جاری میان دستگاه‌ها و ۸۴۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی میان شهرستان‌ها توزیع شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه توزیع اعتبارات را ماحصل یک ماه تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دانست و گفت : در تنظیم جداول اعتبارات استان عدالت رعایت شده است.

او گفت : امسال فرمانداران بیشترین اختیارات را دارند و مابقی بودجه نیز به تدریج ابلاغ و توزیع می‌شود.

بازوند با اشاره به ردیف بودجه ۶۰ میلیارد تومانی کمک‌های فنی اعتباری افزود: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها این مبلغ کم است.

او افزود: پشتیبانی از تولید کنندگان مستلزم مساعدت در انشعاب آب، برق، گاز و جاده است، ضمن اینکه باید بتوانیم ۹ درصد از سود ۱۸ درصد را تقلیل کنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: به هر کدام از پروژه‌های تقاطع شهید سلیمانی و ایجاد معبر برای کیهانشهر باید پنج میلیارد تومان کمک کنیم.

بازوند کرمانشاه را دروازه ورود زوار به عتبات عالیات دانست و گفت: باید یک نماد مذهبی در ورودی شهر ساخته شود که سه میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

او اشاره‌ای به قطعی آب در سطح شهر کرمانشاه داشت و افزود: الان قطعی برق نداریم، اما قطعی آب مردم را نگران کرده است.

او گفت: باید تنخواهی برای بی آبی و قطعی آب در نظر گرفت تا این مشکل حل و فصل شود.

۲۰۴ میلیارد تومان اعتبارات استانی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان اعتبار استان برای امسال، ۲۰۴ میلیارد تومان آن اعتبارات استانی است.

حبیب‌الله وفایی افزود: امسال نمایندگان استان نیز ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار خواهند داشت.

او افزود: بخش حمل و نقل و منابع آب استان رشد بودجه خوبی دارند.

وفایی در خصوص تعریف پروژه جدید در استان گفت: تا ۱۰ درصد ستون اول بودجه استانی مجاز به تخصیص پروژه جدید هستیم ضمن اینکه پروژه جدید باید مطابق با سند راهبردی آمایش سرزمینی باشد.

 نماینده کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: در ۲ ماه آینده مشکل جدی آب خواهیم داشت که باید بودجه این حوزه به طور کامل تخصیص داده شود.

علی رضایی افزود: باید در توزیع بودجه به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته توجه بیشتری شود.

او خواستار توجه به معیشت کارگران روز مزد و قراردادی شد و گفت: در تنظیم قرارداد‌ها باید شرکت‌های واسطه حذف شوند .

لزوم توجه به زیرساخت‌های اقتصادی استان در توزیع بودجه امسال

بهزاد باباخانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌های اقتصادی استان در توزیع بودجه امسال گفت: امسال مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار گیرند و دراین زمینه نیاز است که به زیرساخت‌های اقتصادی استان توجه ویژه شود.

او افزود: هم اکنون ۵۰ پروژه با ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار احصا شده که از مهمترین پروژه‌های زیرساختی اقتصادی استان محسوب می‌شوند و انتظار داریم در توزیع اعتبارات ویژه دیده شوند.

رضایی نماینده هرسین، صحنه و کنگاور با اشاره به وقوع بحران آب در دو ماه آینده گفت: در این زمینه باید اعتبارات حوزه آب ویژه دیده شود و امسال بودجه مربوط به این حوزه‌ها تماما تخصیص شود.

او افزود: مشکلات آب در حوزه روستایی هم امسال باید ویژه دیده شود چرا که برخی روستا‌ها در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.