فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : وسعت نزدیک به ۲۰۰ هزار هکتاری مناطق تحت مدیریت محیط زیست کرمانشاه تنها توسط ۶۰ محیط‌بان حفاظت می‌شود که این تعداد یک چهارم استاندارد‌ها است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آزاد شیخ ویسی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از افزایش مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان کرمانشاه خبر داد و گفت : پارسال شاهد ارتقا تعدادی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به منطقه قراویز اشاره کرد.

او گفت : در گذشته هفت درصد از وسعت استان تحت حفاظت محیط زیست بود که این میزان از پارسال به ۱۰ درصد رسیده و افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی وسعت مناطق تحت پوشش را شاهد بوده ایم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: اگرچه وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهتر شده، اما همچنان با استاندارد جهانی ۱۴ درصد و با استاندارد ملی ۱۲ درصد فاصله داریم.

او از فعالیت ۶۰ محیط‌بان در محیط زیست کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: از نظر تعداد محیط‌بان یک چهارم استاندارد‌ها نیرو داریم، به این معنی که هر محیط‌بان باید به اندازه چهار نفر کار کند. البته برنامه‌هایی برای افزایش تعداد نیرو‌های محیط‌بان و جذب نیروی بیشتر داریم.

شیخ ویسی گفت: با وجود محدودیت نیرو، پارسال رشد ۴۵ درصدی کشف موارد شکار و صید غیرمجاز را داشتیم که نشان می‌دهد محیط‌بانان با جدیت پای کار بوده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.