رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ درصد تصادف با موتورسیکلت افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ فرخ جمالی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از افزایش ۵۲ درصدی تصادف با موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد و  گفت: تنها در یک هفته گذشته ۳۵ مورد تصادف منجر به جرح موتورسواران در شهر همدان رخ داد که مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند.

او اضافه کرد: ۱۰۰ درصد موتورسواران مجروح در سوانح یک هفته گذشته از کلاه ایمنی استفاده نکردند و همچنین ۸۷ درصد از این افراد بیمه نامه وسیله نقلیه  نداشتند  و ۸۰ درصد هم  گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت را نداشتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مجروحان قشر جوان و فعال جامعه هستند تاکید کرد: تردد با سرعت بالا و غیرمجاز موتورسواران موجب بالا رفتن شدت جراحت وارده و شکستگی  اعضای بدن آن‌ها هنگام تصادف شده است.

سرهنگ جمالی مهمترین علت افزایش تصادف موتورسیکلت با وسایل نقلیه در شهر همدان تردد با سرعت بالا و رعایت نکردن حق تقدم توسط موتوسواران  اعلام کرد.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: موتورسیکلت به علت حجم کم و سرعت بالا مورد استقبال قشر جوان است و  انجام حرکت نمایشی، لایی کشیدن و تک چرخ در بلوارها و حتی مناطق مسکونی و شهرک ها از مشکلاتی است که موجب تصادف این وسیله نقلیه می شوند.

جمالی گفت: در صورت بروز تصادف توسط موتورسواران بدون گواهینامه، علاوه بر توقیف وسیله نقلیه و جریمه ، موتورسواران متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند‌.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار