مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۱۳۹۹ برای دریافت حداکثر ۱۵۵ قطعه سکه اقدام کرده اند، مشمول مالیات مقطوع هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید حوائج مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا درخصوص افزایش یک و نیم برابری حکم مقرر در بند (ع) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۱۳۹۹ برای دریافت حداکثر ۱۵۵ قطعه سکه اقدام کرده اند، مشمول مالیات مقطوع هستند.

حوائج با بیان اینکه این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند، افزود: مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ است.

وی اضافه کرد: خریداران باید با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی www.intamedia.ir برای پرداخت مالیات اقدام کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: برای آن دسته از مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خرداد ماه سال جاری ندارند، مالیات مقطوع حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه خریداران تا ۵ قطعه سکه معاف از پرداخت مالیات بوده اعلام داشت: نسبت به مازاد ۵ سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع. نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع و نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۵۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۶ میلیون ریال مالیات مقطوع تعیین گردیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در پایان به مودیانی که نسبت به خرید بیش از ۱۵۵ سکه از بانک مرکزی اقدام کرده و همچنین مشاغلی که حسب سوابق پرونده صادره از مراجع به شغل خرید و فروش سکه اشتغال دارند یادآور شد: این دسته از افراد مشمول این دستور العمل نبوده و تنها مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات تا پایان خرداد ۱۴۰۰ هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.