حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی گفت: شرکت در انتخابات مصداق عمل به قرآن و یک وظیفه ملی برای آحاد مردم در تعیین سرنوشت‌شان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی امام جمعه شهر علی اکبر گفت: مردم‌سالاری اسلامی و انتخابات، متّخَذ از متن اسلام و متن قرآن است آن‌کسانی که سیاست را از اسلام جدا و نفی می‌کنند، اسلام و آیات قرآن را نفهمیده‌اند.

وی افزود: شرکت در انتخابات بسیار مهم بوده چراکه آیات قرآن چه آنچه مربوط به نماز و روزه و زکات و حج، چه آنچه مربوط به جهاد، چه آنچه مربوط به ارتباطات مردم در یک جامعه و چه آنچه مربوط به حاکمیّت حاکم اسلامی در جامعه این‌ها همه سیاست‌ها متعلّق به اسلام است.

امام جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت اجرایی در کشور و شهر و روستا با رای مردم و شرکت در انتخابات با متانت، آرامش، صفا و صمیمیت، بین خدمتگزاران نظام دست‌به‌دست می‌شود یک پدیده‌ی بسیار ارزشمند و مهمی ناشی از مردم‌سالاری اسلامی که اسلام به ما داده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات، تصویر راستین از ملتی که مردم‌سالاری اسلامی را نه با زبان که با مجاهدت دشوار خود به میدان آورده و دعوی انزوای دین از زندگی اجتماعی را باطل ساخته است.

حجت الاسلام لطفیان سرگزی تصریح کرد: شرکت مردم در انتخابات از مهمترین مظاهر مردم سالاری دینی و دخالت مردم در سرنوست خود بوده در اسلام و جمهوری اسلامی تقوای الهی و عدالت اجتماعی و خدمت به مردم پایه اصلی مشروعیت است، اما این مشروعیت بدون رای و مشارکت عمومی مقبولیت و کارایی ندارد.

وی ادامه داد: رأی مردم و انتخابات در نظام مردم سالاری دینی بسیار مهم است ما نباید فراموش کنیم که در سخت‌ترین دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی که کشور زیر بمباران دشمن بود، انتخابات تعطیل نشد حتّی تا امروز یک روز انتخابات در ایران تأخیر نیفتاده کدام دموکراسی را در دنیا شما سراغ دارید که اینطور باشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار